Novetats

Aquí trobaràs les últimes notícies sobre el desenvolupament del concurs.

pie_chart_3.jpg

Vols estudiar Estadística?

• L’estadística és una titulació amb un ampli ventall de possibilitats professionals. El màrqueting, la medicina, la sociologia, el control de qualitat o l’administració pública són alguns dels àmbits on s'han de recollir dades i s'han de saber analitzar aplicant les tècniques adequades. Aquest caràcter interdisciplinari dóna als professionals de l'Estadística la possibilitat de treballar en entorns molt variats, on els seus coneixements i habilitats són molt apreciats.

Novetats.

• 2013-02-12: L’any 2013 és l’Any Internacional de l’Estadística (IYS2013), dedicat a promoure “la importància de l’estadística per a la comunitat científica, empreses, usuaris de dades d’estadística pública, mitjans de comunicació, polítics, empresaris, estudiants [...] i milions de persones”. Aquesta és una iniciativa de l’American Statistical Association, l’Institute of Mathematical Statistics, l’International Biometric Society, l’International Statistical Institute, i la Royal Statistical Society, a la qual s'han adherit més de 1600 institucions d'arreu del món. A casa nostra, la Societat d'Estadística de Catalunya (SCE) i L'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat) impulsen un bloc (e2013) dedicat a aquesta celebració amb l’objectiu de fomentar la manera estadística de mirar les coses de la vida corrent.
    El Planter de Sondeigs i Experiments també es vol afegir a les activitats lligades a l’Any Internacional de l’Estadística. Seguint el suggeriment de la SCE, enguany oferirem un premi especial lligat al bloc e2013:
  • Hi haurà un premi especial "Any Internacional de l'Estadística" al millor treball (de qualsevol curs) entre aquells la temàtica dels quals estigui inspirada en alguns dels temes tractats al bloc e2013.
  • Qualsevol de les entrades publicades al bloc e2013 fins al 30 de març de 2013 poden servir d’inspiració pels treballs estadístics.
  • Per a optar a aquest premi s'haurà d'indicar a la memòria del treball quina entrada (o quines entrades) del bloc e2013 han motivat el treball.
  • Aquest premi no és incompatible amb els altres premis del Planter de sondeigs i Experiments.
  • Serà molt benvinguda la participació d'estudiants i tutors en el bloc e2013 mitjançant comentaris a les entrades que s'hi publiquen.

Organitzat per

fme.jpg Fac_CC_UAB