Concurs Fase Nacional Incubadora de Sondeos y Experimentos

Informació sobre el concurs vigent i una mica d'història

Informació vigent sobre el Concurs Fase Nacional Incubadora de Sondeos y Experimentos.

Una mica d'història

Durant els últims anys en diferents punts d'Espanya s'han posat en marxa diversos concursos d'àmbit autonòmic (fases locals) amb característiques similars i que podrien agrupar-se sota l'etiqueta d'"Incubadora de Sondeos y Experimentos". Aquests concursos estan adreçats a estudiants d'ensenyament secundari obligatori, batxillerat i cicles formatius, que participen presentant un treball d'estadística. L'objectiu principal d'aquestes iniciatives és despertar en els estudiants la curiositat per l'estadística com a eina fonamental en la recerca, tant en ciències experimentals com en ciències socials. La SEIO (Sociedad d'Estadística e Investigación Operativa Espanyola), tenint coneixement de les diferents fases locals dels concursos tipus "Incubadora de Sondeigs i Experiments", va considerar de fer una trobada anual per visibilitzar tota la feina feta des de les diferents fases locals i premiar els millors treballs. En totes les edicions els equips catalans participants han tingut molts bons resultats i han guanyat premis i accèssits.

La primera trobada es va organitzar a Catalunya, impulsada per l'FME l'any 2011 i des d'aquella data fins a l'actualitat, la Fase Nacional ha anat incorporant participants, ressò mediàtic i s'ha convertit en una cita important en la promoció i la difusió de l'estadística entre el jovent.