Sou a: Inici / ACTIVITATS PER A SECUNDÀRIA / Olimpíada Matemàtica Femenina Catalana (OMCaF)

Olimpíada Matemàtica Femenina Catalana (OMCaF)

La primera edició va tenir lloc el 20 de gener de 2024 amb un gran èxit de participació, més de 140 noies inscrites.
logo-OMCaF-20gener.jpg

Actualment, el nombre de noies en el camp de les matemàtiques ha disminuït de manera considerable i arreu s'estan promovent accions per tal de motivar-les i oferir acompanyament i preparació. Amb la voluntat que coneguin millor l’Olimpíada Matemàtica, i per tal d’oferir oportunitats per a classificar-se per a l'Olimpíada Matemàtica Europea de noies (EGMO, European Girls’ Mathematical Olympiad, des del 2012) es promou aquesta activitat, l'objectiu principal de la qual és animar les noies: a explorar l'apassionant món de les matemàtiques d'una manera diferent, a participar en proves de resolució de problemes, i a compartir l'experiència amb altres noies amb interès en les matemàtiques.

Aquesta activitat està adreçada per a noies d'ESO i batxillerat on es proposen activitats matemàtiques de descoberta, creixement i superació: la idea és oferir un espai de trobada per crear amistats, resoldre problemes, conèixer altres noies, i explorar l’apassionant món de les matemàtiques d’una manera diferent i col·laborativa.
L'Olimpíada Matemàtica Femenina Catalana (OMCaf) és una iniciativa conjunta de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME)(obriu en una finestra nova) de la Universitat Politènica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) amb el Departament de Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB(obriu en una finestra nova)), la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona (UB)(obriu en una finestra nova) i la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM)(obriu en una finestra nova), filial de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC).