Biblioteca digital

Biblioteca Digital

Glossari

Enllaços d'interès

NOTA: Fonts amb subscripció accessibles des de qualsevol PC connectat a la xarxa UPC. Per accedir als continguts des de fora de la UPC consulteu el servei d'accés remot.

Bases de dades Catàlegs Videoteca

BASES DE DADES

TERMES

MATHSCINET

Obres de i sobre Einstein

Brownian motion (60J65)
Cosmology (83F)

Quantum theory (81)
Electrodynamics (81L)
Special relativity (83A)

General relativity (83C)

Einstein's equations ( 83C05)

Einstein-Maxwell equations (83C22 )

Unified field theory (83Exx)

CATÀLEGS

TERMES

UPC

CBUC

Obres d'Einstein

Obres sobre Einstein
Cosmologia
Electrodinàmica
Moviment brownià
Relativitat
Relativitat, teoria de la
Teoria quàntica

* Per accedir a les obres incloses al catàleg de la Red Española de Bibliotecas Universitarias (REBIUN) aneu al catàleg: http://rebiun.crue.org >> Trieu l'opció "Consultar el catálogo" >> Trieu el camp de cerca (per exemple: Autor, Materia, etc...) i introduiu el terme de cerca.

> Einstein archives online

Web fruit de la cooperació entre l'Albert Einstein Archives de la Universitat Hebrea de Jerusalem i el programa de l'Institut de Tecnologia de California Einstein Papers Project , que ofereix l'accés als manuscrits, tant de caràcter científic com personal, molts d'ells accessibles a text complet, dipositats a l'arxiu d'Albert Einstein de la Universitat Hebrea de Jerusalem. A continuació destaquem els següents apartats:

> Digitized manuscripts
Permet accedir a la seva producció científica així com la seva correspondència personal i professional i els diaris de viatge. En total 3000 imatges disponibles en dues resolucions-tamanys, corresponents a més de 934 documents escrits per Einstein, així com 500 documents i anotacions d'altres investigadors. Els manuscrits estan organitzats en 3 apartats (els apartats A.1, B.1 i C.1 ofereixen els documents a text complet):

Materials científics
A.1 Manuscrits i quaderns de treball 1894-1955 (inclou articles manuscrits sobre la relativitat, la mecànica quàntica i la teoria unificada de camps)
A.2 Correspondència científica 1901-1955 (inclou correspondència amb altres científics com Max Planch, Niels Bohr, Max Born, W. Heisenbert, E. Schrödinger, H.A. Lorentz)

Materials no científics
B.1 Manuscrits no científics 1915-1955 (inclou articles, poemes i altres escrits sobre temes com el judaisme, la pau, els drets civils...)
B.2 Correspondència personal 1901-1955 (amb Sigmund Freud, Franklin D. Roosevelt, W. Ratheanu, T.Mann, B. Russell, A.Scgweutzer)

Material biogràfic
C.1 Diaris de viatge 1922-1933
C.2 Documents i correspondència personal 1879-1955 (cartes amb familiars, felicitacions d'aniversari...)

> Gallery
Permet accedir a 39 documents, a text complet i en format pdf, tal i com apareixen publicats per l'editorial de la Universitat de Princeton dins la col·lecció Collected Papers of Albert Einstein , en la seva versió original amb anotacions en anglès.

> Archival database
Base de dades amb 43.000 entrades que permet cercar tots els materials d'arxiu de l'autor.

> Albert Einstein archives

Recull bibliogràfic de l'arxiu i la biblioteca personal d'Einstein que van ser llegats a la Universitat Hebrea de Jerusalem, qui té els drets de copyright de tots els seus escrits d'acord amb el testament d'Einstein de 1950, i que actualment estan dipositats a la Universitat Hebrea de Jerusalem. Els seus apartats són:

> Albert Einstein archives
Relació de tots els materials (textuals, audiovisuals, llibres, objectes) de caràcter personal i/o científic

> Commercial use / Roger Richman agency
Agent comercial autoritzat per la Universitat Hebrea de Jerusalem per gestionar en favor seu l'ús comercial que es pugui fer de la figura d'Einstein. Ofereix un web dedicada a Einstein amb nombrosos recursos.

> pàgina de citacions
> algunes cartes adreçades a Einstein
> recull de premsa (press room)

REGISTRES SONORS