Celebració de l'11F a l'FME

Accions impulsades des de la Facultat, la Biblioteca FME i el CFIS per commemorar l'11F, el Dia Internacional de la Nena i la Dona en la Ciència.

Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència a la UPC - #11F2022

La UPC (a través de la seva Oficina d'Igualtat) posa l’accent en accions orientades a un millor aprofitament del talent femení, posar en valor el treball de les dones en la ciència i l’enginyeria, apropar els estudis politècnics a les dones joves, i incrementar el nombre de vocacions.

I des de l'FME, en col·laboració de la Biblioteca de la Facultat i del CFIS ens sumem a la celebració d'aquesta efemèride de l'11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència amb les següents activitats:

Exposició "Dones de Ciència" al vestíbul de l'FME:

Es tracta d'una exposició itinerant de l'Institut Català de la Dona que es podrà visitar del 2 al 25 de febrer al vestíbul de l'FME, l'objectiu de la qual és reconèixer les aportacions de les primeres dones científiques i tècniques del nostre país, molt sovint anònimes i oblidades.

"... Estudis recents sobre gènere i ciència revelen encara una discriminació envers les dones en les institucions d'investigació científica i tècnica, tant públiques com privades. Si això passa al segle XXI, no costa d'imaginar la situació que van viure les nostres antecessores en un àmbit com el de la ciència i la tecnologia que els era totalment hostil.

És hora que les aportacions de les dones a la ciència i a la tècnica siguin reconegudes, i aquesta exposició pretén reconèixer-les: dones científiques i tècniques pioneres que, des de les seves posicions, van transformar i transformen les fronteres dels espais tradicionalment assignats a dones i a homes."

(paràgrafs extrets del text d'introducció del díptic de l'exposició a càrrec de Marta Selva Masoliver, presidenta de l'Institut Català de la Dona). Més informació al web FME.

Recull d'enllaços d'informacions destacades relacionades amb l'11F: