Exposició "Dones de Ciència" al vestíbul de l'FME

Activitat amb motiu de l'11F, Dia Internacional de la nena i la dona en la Ciència, organitzada per la Biblioteca de l'FME amb el suport del CFIS i de l'FME.

Exposició "Dones de Ciència" al vestíbul de l'FME

Activitat amb motiu de l'11F, Dia Internacional de la Nena i la Dona en la Ciència, organitzada per la Biblioteca de l'FME amb el suport del CFIS i de l'FME. És una de les iniciatives incloses dins de la campanya "Mes Feminista" que impulsa l'Oficina d'Igualtat de la UPC.

Es tracta d'una exposició itinerant de l'Institut Català de la Dona que es podrà visitar del 2 al 25 de febrer al vestíbul de l'FME.

Reconèixer les aportacions de les primeres dones científiques i tècniques

Estudis recents sobre gènere i ciència revelen encara una discriminació envers les dones en les institucions d'investigació científica i tècnica, tant públiques com privades. Si això passa al segle XXI, no costa d'imaginar la situació que van viure les nostres antecessores en un àmbit com el de la ciència i la tecnologia que els era totalment hostil.

És hora que les aportacions de les dones a la ciència i a la tècnica siguin reconegudes, i aquesta exposició pretén reconèixer-les: dones científiques i tècniques pioneres que, des de les seves posicions, van transformar i transformen les fronteres dels espais tradicionalment assignats a dones i a homes.

(paràgrafs extrets del text d'introducció del díptic de l'exposició a càrrec de Marta Selva Masoliver, presidenta de l'Institut Català de la Dona)

Dotze dones de ciència

• Juliana Morell, física. 1594