L'FME també participa al YoMo 2018, el festival que uneix la ciència i la tecnologia amb el mòbil.

L’esdeveniment, que se celebra per segon any consecutiu, té lloc de 9 a 16 h del 27 de febrer al 2 de març a La Farga de la Hospitalet.

La Facultat de Matemàtiques i Estadística, juntament amb altres escoles i facultats de la UPC, també ha volgut estar present en aquest esdeveniment tecnològic.
En concret, l'FME proposa una Gimcana Matemàtica STEAM: reptarà els participants a resoldre enigmes matemàtics a través d’una gimcana en què grups d’alumnes hauran de seguir unes pistes. Els equips utilitzaran mòbils amb connexió a Internet i recorreran el recinte per superar les diferents proves. Els equips guanyadors tindran premis!

Funcionament del la Gimcana.

L'activitat tindrà lloc el dijous 1 de març de 9 a 16 h. a l'estand 73 de la UPC, i està liderada pel professor Jaume Soler, videdegà de Promoció i Relacions Internacionals de l'FME.

Què és el YoMo?

The Youth Mobile Festival vol inspirar a milers de joves i ajudar-los a conèixer millor les carreres professionals dels sectors STEAM en un món cada vegada més mòbil: Des d'activitats pràctiques i interactives, fins a tallers, interessants espectacles de teatre...hi haurà activitats per a tothom, ja que aplega una àmplia gamma de continguts en totes les àrees relacionades amb STEAM - la ciència, la tecnologia, l'enginyeria, l'art (i el disseny) i les matemàtiques.

Adreçat a alumnes d’entre 10 i 16 anys, podran participar en les diferents activitats que la UPC organitza a l’estand o assistir a les conferències i tallers que ofereix en el recinte. Mitjançant demostracions pràctiques, reptes matemàtics, sessions participatives, experiments i xerrades la Universitat donarà a conèixer de forma lúdica l’activitat de recerca que desenvolupa.