08/10/2018

El present estudi bibliomètric, impulsat des de la Biblioteca Rector Ferraté, la Biblioteca de la Facultat de Matemàtiques i Estadística, i el Deparatement de Matemàtiques de la UPC,dóna continuïtat a l’Estudi comparatiu de la publicació científica en les àrees de matemàtiques i estadística i investigació operativa a la UPC vs. altres universitats d’àmbit internacional (2008-2017).

L’informe utilitza criteris estrictes de metodologia bibliogràfica relacionats amb la producció científica i el seu impacte, sempre dins el context de les eines disponibles. L’element clau de l’estudi és la tria de les institucions amb què es fa la comparació. La tria manté els criteris de: seleccionar institucions de reconegut prestigi científic, incloure especialment institucions d’orientació tecnològica i, finalment, tenir una perspectiva d’àmbit estatal. El resultat de l’aplicació d’aquests principis no és necessàriament únic, però els responsables de l’estudi creiem que és prou encertat.

Tant la quantitat com el nivell de la producció científica en matemàtiques i estadística situa la UPC en els primers llocs de les universitats de l’Estat en aquest àmbit, i en una posició molt sòlida en el context internacional. Aquesta coincidència dóna credibilitat addicional a l’estudi i proporciona un element més per consolidar el reconeixement d’una feina en la línia dels objectius acadèmics més exigents.