Acord amb la Fundació Privada Cellex per crear la Càtedra Pere Mir-Puig per al foment de les Matemàtiques

La UPC i la Fundació Privada Cellex han acordat crear la Càtedra Mir-Puig per al Foment de les Matemàtiques i la Recerca de Talent Jove, que tindrà seu a la Facultat de Matemàtiques i Estadística.

La Càtedra Mir-Puig per al Foment de les Matemàtiques i la Recerca del Talent Jove s’ha constituït arran d’un conveni entre la Fundació Privada Cellex i la UPC, signat el 3 de febrer, en el decurs de l'acte de graduació de la quarta promoció dels alumnes de batxillerat internacional becats pel programa CIMS+Cellex. En aquest acte, que va tenir lloc a l’Auditori del Vèrtex, al Campus Nord de la UPC, a Barcelona, es va retre homenatge a la figura de Pere Mir Puig, fundador de la Fundació Privada Cellex, i es va acreditar l’estudiantat seleccionat per a la sisena promoció del programa.

El periodista Antoni Bassas va presentar i conduir l’acte (vegeu presentació), en el qual hi van participar el rector de la UPC, Francesc Torres; el degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), Jaume Franch; el president de la Fundació Cellex, Jordi Segarra; el director acadèmic de la Càtedra Mir-Puig, Pere Pascual, i Josep Grané, coordinador de la Fundació Cellex, entre d’altres.

L’activitat de la Càtedra Mir-Puig, que s’ubicarà a l’FME i tindrà com a director acadèmic el professor Pere Pascual, se centrarà a potenciar, promoure i divulgar les matemàtiques, especialment orientades a la captació de nou talent entre l’estudiantat jove que intensifiqui els seus estudis en aquest camp. Des de la Càtedra també es promouran accions per fomentar la recerca, l’ensenyament i l’aprenentatge de les matemàtiques en tots els nivells educatius, i en general a estimular el coneixement en el camp de la matemàtica.