Presentació de la Comissió d'Igualtat FME: gravació, fotos i més!

Va ser un acte dinàmic i participatiu, on els estudiants, PDI i membres del PAS de l'FME assistents van fer aportacions molt interessants.Tenim feina per a fer i la farem conjuntament!

El passat 18 d'octubre de 2023 va tenir lloc la presentació de la Comissió d'Igualtat de l'FME (CI-FME) en un acte dinàmic i participatiu amb una bona assistència d'estudiants, PDI i també de representants del PAS de l'FME. A la trobada es van presentar el nucli impulsor de la CI-FME, format per representants del PDI-Estudiantat i PAS de l'FME, i vam comptar amb l'apadrinament de la professora Sònia Estradé, presidenta de la Comissió d'Igualtat de la Facultat de Física (UB) que fa fer una xerrada engrescadora i inspiradora.
Després de compartir i passar-nos-ho bé amb el joc del Mentimeter, vam passar al pati per fer una acció participativa on tothom va poder aportar les seves inquietuds, preocupacions i idees al voltant de 3 eixos temàtics amb relació a la Igualtat: Us presentem un resum de les aportacions que es van fer:

Espais

• Neteja
  • Ascensors,
  • espai de           lactància
  •  sales estudi...
  • Barreres arquitectòniques i adaptació espais – accessibilitat Pati, oficina de secretaria administrativa..
  • Lavabos (espais mixtes, lavabos amb pica per copa menstrual...)
  • Punt Lila a festes

Comunicació

Què no va bé i idees i propostes
  • Temes de comunicació institucional: Publicació Notícies i xarxes, Butlletins FME + butlletins biblioteca + Xarxes Socials)
  • Col·lecció Igualtat Biblioteca
  • Actes amb pica-pica inclòs
  • Grup de Whatsapp DAFME i l’Assemblea
  • Periodicitat i presència en Xarxes Socials.
  • Formació al PAS de com comunicar amb l’estudiantat en temes de diversitat, necessitats especials.
  • Activitats col·laboratives amb altres centres UPC i també amb altres facultats veïnes (UB).
  • Informar i comunicar dels protocols, procediments actuació, canals de comunicació i tenir feedback davant situacions discriminatòries.

Relació entre persones

Què no va bé i idees i propostes
  • Bon clima: Relacions properes entre estudiants, Relació equip directiu i PAS. En general, confiança i proximitat del tracte dels professors i PAS amb els estudiants
  • Drets Lingüístics
  • Matemàtica de l’any
  • Estudiantat és flexible als canvis
  • “Mirada vertical“ tan envers gènere com envers jerarquia.
  • Tenir cura de les persones davant la cerca de l’excel·lència.
  • Incrementar la participació dels estudiants a classe, especialment les estudiantes
  • Atenció a la diversitat i informació sobre assetjament, bústia d’agressions... durant tot el curs
  • Potenciar activitats i festes PDI, PAS i Estudiantat.

Aquesta comissió és oberta i acollidora, tothom hi pot participar: si voleu estar informades i de prendre-hi part, podeu deixar el vostre contacte al formulari d'inscripció: ben aviat es farà una primera trobada amb totes les persones que us hi heu inscrit!

Àlbum de fotos

Gravació de l'acte - canal YouTube FME