Jornada Florence Nightingale FME 2021

La jornada tindrà lloc dimecres 12 de maig al matí, en format virtual i retransmesa des de la sala d'actes de de l'FME. Reserveu-vos la data!

Des de l’FME es vol aprofundir en el vessant estadístic de Florence Nightingale i en la seva significació dins d’aquesta àrea de coneixement. I davant de les circumstàncies actuals de crisi sanitària, quines són les interaccions entre les dues facetes (infermeria i estadística) en les quals Florence Nigthingale va excel·lir.

La jornada tindrà lloc el dia 12 de maig del 2021, una data amb doble rellevància: per una banda és el 201 aniversari del naixement de Nightingale i per això se celebra el Dia internacional de la Infermeria i per l'altra, s'escau el Dia internacional de la Dona Matemàtica, amb motiu de l’aniversari de la matemàtica Maryam Mirzakhani.

La durada serà tot el matí, de 9 a 14 h (4 ponències + fòrum de participació) i serà activitat virtual (amb retransmissió en línia via canal YouTube FME).

Les 4 ponències aniran a càrrec d’Altea Lorenzo (Estadística, Biomathematics & Statistics Scotland), Montse Vergara (Estadística i Infermera, Agència de Salut Publica de Barcelona), Clara Prats (física i professora de la Universitat Politècnica de Catalunya) i Gerard Giménez (estudiant del Màster en Estadística i Investigació Operativa UPC-UB i Research Assistant per la Universitat de Girona) i d’una ronda oberta de preguntes i conclusions finals per concloure la jornada.

Cal inscripció prèvia. El formulari d'inscripció romandrà obert fins a l'11 de maig 2021.

Més informació al web de la jornada

Aquesta Jornada és una activitat dins del programa de celebracions del 50è aniversari de la UPC.

#JornadaNightingaleFME

Programa provisional

9 h

Benvinguda a càrrec degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística – FME- de la UPC, Prof. Jaume Franch.

Conductor de la jornada: Josep M. Garcia-Alamino (Medical Affairs Manager Southern Europe & LATAM. Urgo Medical).

“Florence Nightingale: una ‘influencer’ en la Inglaterra Victoriana”.

Altea Lorenzo (Biomathematics & Statistics Scotland BioSS)

Presentació de la ponent: Prof. Lupe Gómez (Catedràtica del Dept. d’Estadística i Investigació Operativa de la UPC)

“De l’estadística a la infermeria, passejant per la salut pública”.

Montse Vergara (Servei de Salut i Treball de l’Agència de Salut Pública de Barcelona)

Presentació de la ponent: Prof. Lourdes Rodero (Vicedegana FME- cap d’estudis d’Estadística de l’FME)

11  h

Parada – pausa cafè

“Ciència en temps de pandèmia: les matemàtiques, una eina essencial”.

Clara Prats (UPC- grup BIOCOM-SC)

Presentació de la ponent: Prof. Jaume Franch (degà de l’FME)

“La visualització de dades com a eina fonamental en un món complex”.

Gerard Giménez (Estudiant del Màster MESIO UPC-UB)

Presentació del ponent: Prof. Marta Pérez (Vicedegana FME- coordinadora del màster en Estadística i Investigació Operativa UPC-UB)

Conclusions a càrrec de Josep M. Garcia-Alamino i cloenda