Inauguració del curs FME 2014-2015: Any Weierstrass

El Dr. Joaquim Ortega Cerdà imparteix la conferència inaugural del curs 2014-2015 a l'FME

L’acte va tenir lloc dimecres 8 d’octubre a les 12.30 h a la sala d’actes de la Facultat (c. Pau Gargallo, núm. 5, Barcelona).

La lliçó inaugural va ser impartida pel Dr. Joaquim Ortega Cerdà, catedràtic del Departament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi de la Universitat de Barcelona (UB), amb el títol:

“Sèries de potències aleatòries”

Resum de la ponència:
La construcció de funcions amb propietats prefixades a partir de sèries de potencies és un tema venerable que té en Weierstrass un dels pioners. Veurem com unes variants aleatòries d'aquestes construccions han esdevingut molt populars els últims vint anys a arrel sobretot de les seves aplicacions a la física i geometria.

El professor Joaquim Ortega i Cerdà és catedràtic d'Anàlisi Matemàtica de la Universitat de Barcelona. Va realitzar el seu doctorat a la UAB amb Joaquim Bruna com a director i ha estat professor en la UAB i la UPC. També ha fet estades com a professor convidat en la Univ. de Madison, WI.La seva recerca és al voltant de l'anàlisi complexa en una i varies variables amb especial atenció a les seves aplicacions a l'anàlisi del senyal,la teoria del potencial i la probabilitat.

Any Weierstrass a l'FME

Com ja va sent costum des de fa ja 11 anys, l'FME dedica el curs acadèmic a la figura d'un prestigiós científic i enguany s'ha volgut homenatjar al matemàtic alemany Karl Weierstrass, (1815 - 1987), considerat el "pare de l'anàlisi matemàtica moderna" i que el 2015 se celebrarà el 200 aniversari del seu naixement.

Com cada any, la Biblioteca de l'FME ha dissenyat el web dedicat a aquest matemàtic.

Póster de l'acte

Invitació de l'acte