Presentació

Biblioteca Digital

Glossari

Enllaços d'interès

La Facultat de Matemàtiques i Estadística dedica el curs 2006-2007 a Leonhard Euler (1707-1783). És una de les ments més clares, penetrants i creatives que han existit. La seva obra cobreix una varietat impressionant d’àrees de les matemàtiques (àlgebra, teoria de nombres, anàlisi, variable complexa, …), de la física, l’astronomia i l’enginyeria. Les seves idees, sempre profundes, han tingut una influència decisiva des dels seus temps fins l’actualitat.  (Guia de l’estudiant 2006/07. Facultat de Matemàtiques i Estadística)

El Web Leonhard Euler ofereix una selecció de recursos disponibles a les biblioteques de la UPC i a internet relacionats amb aquest il·lustre matemàtic. L’objectiu és per tant complementar  bibliogràfica i documentalment les activitats que es duen a terme a l’FME durant aquest curs.

"No mathematician ever attained such a position of undisputed leadership in all branches of mathematics, pure and applied, as Euler did for the best part of the Eighteenth century" (André Weil)

Dunham, William. Euler: the master of us all. MAA, 1999, p. 171

Per a més informació: