Acte d'inauguració del curs FME 2016-2017 - Any Pearson

Quan?

28/09/2016 de 12:30 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Sala d'actes FME

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

El professor Carles M. Cuadras obrirà el curs 2016-2017 de l'FME dedicat a l'estadístic Karl Pearson

L'acte d'inauguració serà dimecres 28 de setembre a les 12.30 h a la sala d'actes de l'FME, tothom hi sou convidats.

La lliçó inaugural, impartida per Carles M. Cuadras, professor Distingit de la UB, catedràtic del Departament d'Estadística de la Facultat de Biologia de la UB, portarà per títol:

“Karl Pearson, fundador de l’estadística moderna”

Any Pearson a l'FME

Com ja va sent costum des de fa 13 anys, l'FME dedica el curs acadèmic a la figura d'un prestigiós científic, i enguany s'ha escollit el matemàtic i bioestadístic britànic Karl Pearson (1857-1936), que va fer grans aportacions a l'estadística matemàtica i al qual se li ha atribuït la creació del terme biometria. Va ser professor de la University College de Londres, on va crear el primer departament d'estadística del món el 1911. Va desenvolupar una intensa investigació sobre l'aplicació dels mètodes estadístics en biologia, meteorologia, sociologia i eugenèsia i el 1902 va fundar la revista Biometrika, des de llavors una de les més importants en el camp de l'estadística i que encara avui es publica.

La Biblioteca FME fa un recull bibliogràfic i documental del matemàtic del curs per complementar i donar suport a les activitats que la facultat realitza al llarg del curs de cada matemàtic.