Principals CONDICIONS dels convenis de cooperació educativa

• Els convenis de cooperació educativa estan adreçats exclusivament als estudiants universitaris.

• Es pot signar un conveni de cooperació educativa per la durada completa d'un curs acadèmic (16 de setembre fins 15 de setembre de l'any següent).

• Encara el punt anterior, l'FME recomana signar dos convenis al llarg del curs acadèmic, coincidint amb els dos períodes de matrícula: el primer durant el període comprés entre el 16 de setembre i la primera setmana de febrer, i el segon, a partir de la segona setmana de febrer.

• L'horari de les pràctiques s'ha de coordinar amb l'horari de classes de l'estudiant, de manera que el primer no interfereixi en el segon.

• No es poden superar les 20/h setmana de pràctiques, excepte:

1. Períodes no lectius (estiu).
  2. Casos excepcionals que s'hauran d'estudiar individualment.

• Totes les pràctiques han de ser remunerades. L'ajut econòmic de les pràctiques, a partir de l'any 2023, ha de ser de 10€/hora o superior , pels estudiants de màster, l'ajut haurà de ser de 11€/hora o superio, en cap cas es poden superar els 20€/hora.
  • Cal aplicar una retenció sobre l'ajut a l'estudi que rep l'estudiant en pràctiques, en concepte d'IRPF, segons determina la normativa fiscal i laboral vigent. Consulteu la web de l'Agència Tributària.
  • Les empreses tenen la obligació d'incloure en el règim de la seguretat social als estudiants amb els què tenen formalitzat conveni.
  • En concepte de despeses de gestió, la UPC factura directament a l'entitat el 15,70% sobre l’import total de la borsa o ajut a l’estudi que l’entitat satisfà a l'estudiant. Sobre aquest import s'aplica l'IVA corresponent a la data de facturació.

• Els convenis de cooperació educativa deixen de ser vigents automàticament en el moment que l'estudiant es titula i perd la vinculació amb la UPC, encara que la data de finalització del conveni sigui posterior.

• Els convenis de cooperació educativa es poden donar de baixa abans de la data de finalització que hi consti, comunicant-lo a la Unitat de Relacions Laborals de l'FME , caldrà modificar el conveni en l'aplicatiu.

• Estudiants de Grau de Matemàtiques (GM):

1. Per signar un conveni de cooperació educativa, s’han de tenir superats, com a mínim, 120 ECTS de la titulació.
  2. Poden fer un màxim de 1800 h de pràctiques al llarg de tota la carrera i de 900 h de pràctiques durant un curs acadèmic.
  3. L’estudiant decideix si les pràctiques que farà seran curriculars o extracurriculars.

• Estudiants de Màster Interuniversitari en Estadística i Investigació Operativa UPC-UB (MESIO UPC-UB):

1. Poden fer un màxim de 900 h de pràctiques al llarg de tota la carrera i durant un curs acadèmic.
  2. Les pràctiques són, en general, extracurriculars. Existeix la possibilitat que siguin curriculars si són coincidents amb la realització del TFM.

• Estudiants de Master of Science in Advanced Mathematics and Mathematical Engineering (MAMME):

1. Poden fer un màxim de 600 h de pràctiques al llarg de tota la carrera i durant un curs acadèmic.

____________________________________________

Tel. (+34) 934015921