Xavier Fernández-Real, Premi José Luis Rubio de Francia 2022

Atorgat per la RSME i el BBVA, el jurat ha destacat les "profundes contribucions a problemes en la teoria d'equacions en derivades parcials (EDPs) el·líptiques i parabòliques".

La Reial Societat Matemàtica Espanyola ha concedit el Premi Rubio de Francia en la seva edició de 2022 a l'investigador Xavier Fernández-Real, École Polytechnique Federal de Lausanne (Suïssa), en reconeixement a les seves profundes contribucions a problemes en la teoria d'equacions en derivades parcials ( EDPs) el·líptiques i parabòliques.

Doble graduat en Matemàtiques (promoció FME 2013-2014) i Enginyeria Física-CFIS a la Universitat Politècnica de Catalunya i màster a la Universitat de Cambridge (Regne Unit), va realitzar la seva tesi doctoral a l'Institut de Tecnologia de Zuric (ETH), sota la direcció del medalla Fields i Honoris Causa UPC 2019 Alessio Figalli.

Va ser guardonat amb el premi Evariste Galois 2016 de la Societat Catalana de Matemàtiques, sengles medalles de bronze a les Olimpíades Internacional i Iberoamericana de Matemàtiques (2010) i així com un dels premis Vicent Casellas de la RSME de l'any 2021.

Altres joves matemàtics formats a l'FME que també van rebre el premi han estat Roger Casals (2015), Xavier Ros-Otón (2016) i Joaquim Serra el 2018.

Des de l'FME l'enviem la nostra més sincera enhorabona!