Xavier Fernández-Real, un dels 6 joves investigadors guardonats amb els Premis de recerca Matemàtica Vicent Caselles 2021 de la RSME

En Xavier Fernández-Real es va formar al CFIS i és graduat en Matemàtiques i Enginyeria Fisica per l'FME-UPC de la promoció 2013-2014.

Ja han estat atorgats els Premis Vicent Caselles 2021 que atorga la Reial Societat Matemàtica Espanyola (RSME) i la Fundació BBVA des de l'any 2015, amb l'objectiu és donar suport i estimular els joves professionals que desenvolupen la seva tasca en el camp de la investigació matemàtica.

Enguany han estat 6 joves talents matemàtics que han obtingut aquest reconeixement, entre els quals hi ha en Xavier Fernández-Real, investigador postdoctoral a l'Institut de Matemàtiques de l'Escola Politècnica Federale de Lausanne.

El jurat ha ressaltat "l'alta qualitat dels resultats obtinguts, avalada per investigadors de primera línia internacional". Doble graduat en Matemàtiques i Enginyeria Física a la Universitat Politècnica de Catalunya (1r de la promoció de matemàtiques 2013-2024) i màster a la Universitat de Cambridge (Regne Unit), va realitzar la seva tesi doctoral a l'Institut de Tecnologia de Zuric (ETH), sota la direcció de l'medalla Fields Alessio Figalli. Va ser guardonat amb el premi Evariste Galois 2016 de la Societat Catalana de Matemàtiques, i amb sengles medalles de bronze a les Olimpíades Internacional i Iberoamericana de Matemàtiques (2010). En la seva tesi doctoral, aborda problemes relacionats amb EDPs el·líptiques i parabòliques, operadors íntegre-diferencials, problemes de frontera lliure i equacions de transport.

Altres guardonats FME amb els Premis Vicent Caselles de la RSME han estat Xavier Ros-Oton (2015) , Roger Casals i Francesc Castellà (ambdós l'any 2016).

Des de l'FME donem l'enhorabona al Xavier Fernández-Real per aquest nou reconeixement.