PhDay - Jornada de Doctorat FME - 2024: ressenya de l'activitat

Va tenir lloc el passat divendres 3 de maig a l'FME, l'acte va consistir en diverses presentacions curtes sobre temes d'interès per als actuals i futurs doctorands i sobre el futur que els espera un cop siguin doctors.

Després d'una breu presentació dels dos programes de doctorat per part dels respectius coordinadors, l'Eva Miranda ens va fer una xerrada sobre la importància acadèmica de fer un o dos postdocs després de llegir la tesi per consolidar les relacions amb altres grups de recerca i preparar el terreny de cara al mateix futur laboral.

En Dani Fernández ens va parlar també de l'experiència postdoctoral des d'un punt de vista més personal (avantatges i inconvenients personals, familiars, laborals, etc).

En Guillem Belda ens va parlar de l'experiència de recerca treballant des d'una empresa i dels avantatges que t'aporta el fet de ser doctor, més enllà dels coneixements i habilitats concretes.

L'Imma Baldomà ens va fer una visita ràpida pel complicat mapa actual de beques existents, pre- i postdoctorals, i de les diferents possibilitats de contractes a les universitats del nostre país (en l'àmbit autonòmic, estatal, europeu, etc).

I finalment, la Montse Alsina i el Pedro Delicado ens van parlar de les activitats complementàries pels doctorands i doctors joves que s'ofereixen des d'entitats externes a l'àmbit de la UPC (SCM, SoCE, BGSMath, FFSB, EMS, etc).

En acabar l'acte vam gaudir d'una estona tranquil·la, amb begudes i pizza, on tothom va poder parlar en directe amb els ponents, mentre es miraven els pòsters d'uns quants estudiants de doctorat que van voler exposar l'estat actual de la seva futura tesi.

Accés a les presentacions: