Mural col·laboratiu #1000RaonsUPC sobre Masclismes i micro-masclismes en l'entorn universitari: Què heu compartit?

Ha passat un mes de la celebració del Dia Internacional de la Dona, i una vegada recollides les aportacions que membres del PAS, PDI i Estudiantat van posar al mural #1000raonsUPC, us les compartim per visibilitzar-les i conèixer quines són les temàtiques que estan més presents en el nostre entorn.

Mural #1000raonsUPC

Cada dia hauria de ser 8 de març: a un mes de la celebració del Dia Internacional de la Dona, compartim el recull de les 22 aportacions al mural exposat a l’entrada de l’edifici U-FME entre el 6 i el 14 de març de 2023.

Actuació en el marc de les accions del 8 de març 2023 organitzades de manera conjunta per la Biblioteca FME, el Centre de Formació Interdisciplinària Superior -CFIS, la Delegació/Assemblea estudiants FME, la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC - FME i l'Institut de Robòtica Informàtica Industrial - IRII.

La temàtica de les notes es pot dividir en 4 àrees:

• Capacitat de les dones: posar en dubte, o directament menysprear, la capacitació en l'àmbit d'estudis i de treball, apropiació d’idees… (36% de les notes)

• Conciliació de la vida laboral/estudiantil: a escala familiar com respecte la menstruació i la condició de dona, i també per qüestió d’horaris, organització i d’infraestructures. (32% de les notes)

• Aspectes culturals interioritzats: són micromasclismes a vegades menys conscients, o que detectem ara, però que fa dècades eren també presents en la nostra societat. (18% de les notes)

• Paritat i sostre de vidre: dificultat per arribar a dalt de tot, i “efectes secundaris” de la paritat (14% de les notes).

Veure el detall i la transcripció de les notes.

Moltes gràcies a totes les persones participants en la iniciativa!