L'exposició IMAGINARY, UNA SIMFONIA MATEMÀTICA arriba a l'FME

Una exposició original i interactiva que ens apropa al fascinant món de les matemàtiques amb segell UPC. La podreu veure del 22 de setembre al 17 de desembre al vestíbul de l'FME. La inauguració serà dimecres 22 de setembre a les 18 h, amb inscripció prèvia.
L'exposició IMAGINARY, UNA SIMFONIA MATEMÀTICA arriba a l'FME

La Facultat de Matemàtiques i Estadística de la Universitat Politècnica de Catalunya presenta l'exposició itinerant "Imaginary, una simfonia matemàtica", una adaptació de l'exposició Imaginary(obriu en una finestra nova) de l'Institut d'Investigació Matemàtica d'Oberwolfach (Alemanya) promoguda per la Real Sociedad Matemática Española(obriu en una finestra nova) en la celebració del seu centenari l'any 2011.

Aquesta exposició interactiva, que s'emmarca dins les activitats del 50è aniversari de la UPC(obriu en una finestra nova), arriba renovada a l’FME amb la incorporació d’un àmbit específic amb segell UPC, que aplega temes tecnològics com la robòtica i la intel·ligència artificial (amb la col·laboració de l’Institut de Robòtica Industrial - IRI (CSIC-UPC)(obriu en una finestra nova), el Centre de Recerca Biomèdica - CREB (UPC)(obriu en una finestra nova) i el Barcelona Supercomputing Center- BSC(obriu en una finestra nova), i els grups de recerca Intelligent Data Science and Artifical Intelligence Research Center - IDEAI (UPC)(obriu en una finestra nova) i Geometry, topology, algebra and applications - GEOMAP (UPC)(obriu en una finestra nova)), aspectes sobre música i matemàtiques, així com també un espai reservat per al Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA).(obriu en una finestra nova) Aquesta suma de temàtiques i d’aliances aporta un valor afegit a l'exposició, que pretén apropar el fascinant món de les matemàtiques a la ciutadania, així com també generar un espai per l'aprenentatge i l'experimentació matemàtica per a professorat i alumnat de secundària i batxillerat.

Imaginary, una simfonia matemàtica convida a explorar la relació entre les matemàtiques i l’art. La melodia matemàtica s’expressa a través de múltiples veus, de l’art, de la música, de l’enginyeria, de la ciència i de les humanitats.

L'experiència "Imaginary, una simfonia matemàtica" no acaba al finalitzar la visita, sinó que pot continuar a l'aula. Els programes usats a l'exposició (Surfer, jReality, Cinderella, Morenaments i 3D-XplorMath) són gratuïts i poden ser utilitzats a classe, per tal d'ajudar a entendre les matemàtiques d'una forma més geomètrica i interactiva. A tal efecte, adjuntem uns manuals que ens permetran aprendre a usar els programes esmentats. A més, també trobareu uns quadernets d'acompanyament que facilitaran l'aprenentatge i permetran a l'alumnat desenvolupar i demostrar els coneixements adquirits.

El material didàctic- quadernets d'acompanyament va ser elaborat per un equip liderat per la Maria Alberich(obriu en una finestra nova) (professora del Departament de Matemàtiques de la UPC), com a part complementària de l'exposició "Imaginary, una mirada matemàtica", organitzada pel Museu d'Història de Barcelona l'any 2012.

La mostra es podrà veure al vestíbul i a diferents espais de l'FME des del 22 de setembre al 17 de desembre de 2021. Està previst organitzar diferents activitats complementàries així com també accions adreçades a professorat de secundària. Tota la informació es podrà trobar actualitzada al web de l'exposició https://fme.upc.edu/ca/exposicio-imaginary-una-simfonia-matematica-fme-2021/inici

Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC

Pau Gargallo, 14

Horari

De dilluns a divendres de 9 a 20 h i dissabtes de 10 a 14 h. Cada 3r dissabte de mes hi haurà visites guiades. I també es podran fer visites per a grups docents, amb reserva prèvia.

Inauguració

Dimecres 22 de setembre a les 18 h. Si voleu assistir a la inauguració presencialment, ompliu aquest formulari (tancat). Atesa la situació sanitària actual, s'ha hagut de reduir la capacitat de la sala. Un cop es completi la capacitat permesa es tancaran les inscripcions.

Més informació:

Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC