Iñigo Urtiaga Erneta, reconegut amb els Premis Vicent Caselles 2024

02/07/2024

Són els premis que concedeix la RSME a joves matemàtics amb l'objectiu de donar suport en la seva recerca matemàtica.

La Reial Societat Matemàtica Espanyola i la Fundació BBVA han donat a conèixer els noms dels sis guardonats amb els Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles en l'edició de 2024. L'objectiu d'aquests guardons donar suport i estimular els joves professionals que desenvolupen la seva tasca al camp de la investigació matemàtica.

El jurat dels Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles 2024, reunit el 27 de juny passat i ratificat en Junta de Govern de la Reial Societat Matemàtica Espanyola (RSME), van decidir atorgar 6 premis, un dels quals han estat atorgat a un jove matemàtic format a l'FME:

Iñigo Urtiaga Erneta, Hill Assistant Professor en la Universidad de Rutgers (Nueva Jersey, Estados Unidos). Va realitzar el doble grau de Matemàtiques i Física a l'FME-CFIS, el màster a la Universidad de Bonn i va defensar la seva tesi doctoral dins del programa de doctorat en Matemàtica Aplicada de la UPC amb el professor Xavier Cabré com a director de tesi. Els seus treballs de recerca se centren en l'estudi d'equacions en derivades parcials de tipus el·líptic i en equacions de coagulació-fragmentació, on destaquen les contribucions importants en solitari.

Des del 2015, any en què es van començar a concedir aquests premis, molts joves matemàtics formats a l'FME -CFIS han estat guardonats:

La nostra enhorabona per l'Iñigo Urtiaga!