Robert Cardona i Oscar Rivero, reconeguts amb els Premis Vicent Caselles 2023

Són els premis que concedeix la RSME a joves matemàtics amb l'objectiu de donar suport en la seva recerca matemàtica.

La Reial Societat Matemàtica Espanyola i la Fundació BBVA han donat a conèixer els noms dels sis guardonats amb els Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles en l'edició de 2023. L'objectiu d'aquests guardons donar suport i estimular els joves professionals que desenvolupen la seva tasca al camp de la investigació matemàtica.

El jurat dels Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles 2023, reunit el 26 de juny passat i ratificat en Junta de Govern de la Reial Societat Matemàtica Espanyola (RSME) el 27 de juny, van decidir atorgar 6 premis, dos dels quals han estat atorgats a joves matemàtics formats a l'FME:

Robert Cardona Aguilar. Graduat de l'FME de la promoció 2016-2017) i doctorat en Matemàtiques per la UPC (tesi doctoral dirigida per la professora Eva Miranda), va fer una estada investigadora a la Universitat d'Estrasburg (França) i actualment ocupa un lloc de recerca postdoctoral Margarita Salas a l'ICMAT – Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Ha treballat en mètodes geomètrics en sistemes dinàmics, en particular en fluids i dinàmica Hamiltoniana, així com la relació amb la topologia de contacte i simplèctica.

Óscar Rivero Salgado. Estudiant del CFIS; graduat en Matemàtiques (promoció FME 2015-2016) i en Enginyeria Física per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), on va desenvolupar la seva tesi doctoral dirigida pel professor Víctor Rotger, ha realitzat estades postdoctorals a la Universitat de Warwick (Regne Unit) i l'MRSI de Berkeley (Califòrnia, Estats Units). La seva investigació s'ha centrat en teoria de nombres i, en concret, en l'aplicació dels sistemes d'Euler a la teoria d'Iwasawa i els grups de Selmer.

Els altres guanyadors han estat Claudia García López, Roberto Giménez Conejero , Paula Gordaliza Pastor i
María Soria Carro,

Des del 2015, any en què es van començar a concedir aquests premis, molts joves matemàtics formats a l'FME -CFIS han estat guardonats:

La nostra enhorabona al Robert Cardona i a l'Oscar Rivero!