El professor Jordi Guàrdia ja és el nou degà de l'FME

30/03/2023

Va prendre possessió el 28 de març en un acte emotiu que va tenir lloc a la sala d'actes de la Facultat plena a vessar. L'endemà, es va fer una breu cerimònia de comiat de l'antic equip encapçalat per Jaume Franch i es va nomenar les persones del nou equip directiu.

Jordi Guàrdia Rúbies, professor agregat del Departament de Matemàtiques, és, des del 28 de març, el nou degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), càrrec que ha ocupat el professor Jaume Franch Bullich des del març del 2015.

La presa de possessió va tenir lloc el 28 de març, en una cerimònia emotiva que va tenir lloc a la Sala d'Actes de la Facultat plena a vessar: familiars, amics, companys i col·lectiu FME (PDI, PAS i Estudiantat) no es van voler perdre aquest moment important.

L'endemà, dimecres 29 de març, es va fer breu acte de comiat de l'antic equip encapçalat per Jaume Franch i es van nomenar els càrrecs del nou equip directiu. Es va lliurar el pin de plata de l'FME als membres de l'equip deganal sortint i es va incorporar el retrat del degà Jaume Franch a la galeria de retrats de la Sala de Juntes. També es va presentar l'exposició "Guspires de llum i sal" de la Carme Capdevila, que estarà exposada al vestíbul de l'FME fins al 26 de maig de 2023. L'artista va aprofitar per donar una de les seves obres escultòriques a l'FME.
 Enllaç a l'àlbum de fotos fetes per Jordi Aguilar (Serveis TIC UTGAM).

Perfil de Jordi Guàrdia com a professor i investigador
Doctorat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (UB) el 1998, Jordi Guàrdia imparteix docència a l’FME i a Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG). També ha impartit classes a la Universitat Oberta de Catalunya (durant el període 1998-2009) i a la UB (1990-2001).
Com a investigador, centra la seva recerca en la Teoria de Nombres. Una tasca que desenvolupa en el marc del Seminari de Teoria de Nombres de Barcelona, un grup de recerca constitut per investigadors de la UPC, la UB i la Universitat Autònoma de Barcelona, i també com a membre del Grup de Recerca en Teoria de Nombres de la UPC.
L'equip i primers objectius del mandat
El nou equip que encapçala Jordi Guàrdia el formen, com a vicedegana i vicedegans, María Paz Linares Herreros (Igualtat, Inclusió i Equitat); Sebastià Martín Molleví (Promoció i Relacions Externes) i Jordi Saludes Closa (Innovació Docent i Noves Tecnologies). El completen, com a caps d’Estudis, Jesús Fernández Sánchez (Grau en Matemàtiques) i Lourdes Rodero de Lamo (Grau en Estadística); com a delegades, Gemma Flaquer Fabregat (Recursos Acadèmics) i Mireia Ribera Mitjans (Dinamització i Coordinació Interna), i, com a secretari acadèmic, Juanjo Rué Perna.
Intensificar les polítiques de gènere per promoure la incorporació de més estudiants noies a l’FME, així com potenciar la innovació i l’ús de les noves tecnologies en la docència són les primeres prioritats del nou equip deganal.
Tota la notícia a la NdP de la UPC