Crida per buscar mentors/es per participar al programa de Mentories FME per al nou curs 2019-2020

L'FME segueix apostant per aquesta iniciativa i fa una convocatòria oberta a l'estudiantat de 3r i 4t curs del grau en Matemàtiques per prendre-hi part.

Programa "Mentories entre iguals a l'FME"

Amb l'objectiu d'acollir els estudiants de nou ingrés del Grau en Matemàtiques, acompanyar-los en la transició Batxillerat-Universitat i facilitar la seva ràpida integració en la vida universitària, l'FME-UPC dona continuitat al programa de Mentories FME per al curs 2019-2020, en el qual estudiantat de cursos superiors fan de "mentors" a l'estudiantat de primer curs i que es planteja com a acció paral·lela a les tutories tradicionals, en les quals els "tutors" són el professor/cap d'estudis.

El projecte s'adreça a tots els nous estudiants del Grau en Matemàtiques: es convidarà tothom que hi participi i es farà convocatòria pública perquè s'assisteixi a les sessions col·lectives (que seran dues durant el primer Quadrimestre). Una vegada iniciat i presentat el programa, serà opcional si els estudiants volen continuar participant-hi.

1 ECTS per als mentors i mentores participants

El programa de mentories ha estat inclòs dins de les activitats de reconeixement de crèdits dels estudiants del Grau de Matemàtiques. Per tant, tothom que participi com a mentor/a podrà demanar els 1 ECTS reconeguts per aquesta activitat.

També encoratgem a l'estudiantat de nou ingrés del GM a participar-hi i a aprofitar aquest programa, tal i com ho van fer, per exemple, la Clara i el Daniel (testimonis extrets de les enquestes de valoració del curs 2018-20199:

“He rebut un gran suport i molts ànims per part de la meva mentora, sobretot després dels finals del primer quadrimestre que em van anar bastant malament. L’Ana em dona molta tranquil·litat i gràcies a ella ja no em deprimeixo tant quan suspenc. És més, em dona força i em motiva per estudiar encara més pel pròxim examen.”

Clàudia, mentoritzada-estudiant de 1r GM curs 2018-2019

“Sobretot vaig preguntar per alguns “truquillos” de les assignatures, tipus els “truquillos” per aprovar els exàmens de cada assignatura, els elements característics de cada professor... etc.”

Daniel, mentoritzat-estudiant de 1r GM curs 2018-2019

Trobareu més informació a l'enllaç: els estudiants de 3r i 4t del GM ja han rebut una convocatòria via correu electrònic convidant-los a participar com a mentors/es: qualsevol que hi estigui interessat/da, pot enviar un e-mail a: cap.estudis.matematiques.fme@upc.edu o bé a deganat.fme@upc.edu.

Aquesta iniciativa, seguint l'estela d'altres centres docents de la UPC (la FIB n'és un molt bon exemple), s'emmarca en el Pla d'acollida i d'acció tutorial descrit en el Sistema de Garantia Interna de la Qualitat de l'FME.