Tret de sortida al programa de Mentories FME per al nou curs 2021-2022

06/09/2021

L'FME segueix apostant per aquesta iniciativa ja consolidada entre l'estudiantat i ha iniciat una convocatòria oberta entre estudiantat de 3r i 4t any del grau en Matemàtiques.

Programa "Mentories entre iguals a l'FME"

Amb l'objectiu d'acollir els estudiants de nou ingrés del Grau en Matemàtiques, acompanyar-los en la transició Batxillerat-Universitat i facilitar la seva ràpida integració en la vida universitària, l'FME-UPC dona continuitat al programa de Mentories FME per al curs 2021-2022, en el qual estudiantat de cursos superiors fan de "mentors" a l'estudiantat de primer curs i que es planteja com a acció paral·lela a les tutories tradicionals, en les quals els "tutors" són el professor/cap d'estudis.

Enguany, degut a la situació sanitària ocasionada per la crisi de la COVID-19,  probalmente serà complicat realitzar les trobades plenàries de manera presencial. Per tant, ja s'anirà veient en funció de les recomanacions generals FME-UPC i de com evolucioni el curs.

Tota la informació és al web FME en l'apartat curs actual

Testimonis destacats d'alguns mentors/es i mentoritzats/des del curs 2019-2020 Extrets de les enquestes de valoració

Ha estat una experiència genial, i m’ha permès crear una connexió que no perdré mai. Et genera confiança i llibertat de preguntar qualsevol dubte.”

Aïda, mentoritzada-estudiant de 1r GM curs 2019-2020

S'ajuda a l'alumne nou a introduir-lo una mica al ritme de la vida universitària i a la manera d'estudiar algunes assignatures i preparar els exàmens. És molt valiosa l'experiència personal del mentor. Crec que es compleix l'objectiu de la mentoria.”

Santiago, mentoritzat-estudiant de 1r GM curs 2019-2020

“M'ha permès veure l'inici de la universitat des d'un altre punt de vista. D'una banda les incerteses d'algú que la comença amb 18 anys, i de l'altra la capacitat de reinventar-se d'algú que decideix començar una nova carrera. També m'ha permès veure com d'important és per a la majoria d'alumnes obtenir bons resultats a l'inici, ja que això et dona ànims i forces per continuar avançant, així com a esvair pors i dubtes.

Clàudia, mentora 3r curs GM 2019-2020

És agradable sentir que estàs ajudant a algú, en la mesura del possible, donant consells per experiència sobre coses que a mi m'haguessin agradat saber abans. Trobo que és una activitat enriquidora i útil per les dues bandes..”

Guillem, mentor de 3r curs GM 2019-2020