Karen Uhlenbeck

En els darrers anys hem vist una davallada molt important del nombre d'estudiants de gènere femení a l’FME. Per tal d’incentivar i d’incrementar les vocacions femenines és important donar-hi un impuls, i una manera de dinamitzar aquesta situació és proporcionar un “rol model” amb qui les estudiants es puguin identificar. És per això que proposem l’única matemàtica que ha estat guardonada amb el premi Abel. Com que la Karen Uhlenbeck treballa en temes entre geometria, anàlisi i física matemàtica, aquesta tria serà un bon reclam pels estudiants de doble titulació Matemàtiques i Física. Proposem, a més, que sigui considerada com possible candidata a Doctora Honoris Causa per la UPC. Karen Uhlenbeck (Premi Abel, 2019) juntament amb Maryam Mirzakhani (Medalla Fields, 2014) són les dues dones en matemàtiques que han assolit els guardons més rellevants en matemàtiques.
Aquest projecte té vessants d’interès en Geometria, Física Matemàtica i EDP’s. Creiem que a banda del grup en Geometria a la UPC (GEOMVAP), pot tenir molt interès per al grup d’EDP’s de la UPC.