Cicle de cinema científic i de ciència ficció (dura) a l'FME

Aquesta és una activitat oberta a tots (estudiants, professors i personal de la Facultat en general) i tindrà lloc els dimecres (alterns) a les 12.15 h a la sala d'actes/sala de juntes de l'FME.

Aquest cicle està dedicat al visionat i posterior discussió de pel•lícules de cinema de temàtica relacionada amb les matemàtiques o de contingut científic en general, i també de ciència ficció dura (és a dir, amb base científica). També s'inclouran sèries documentals sobre matemàtiques i ciències.

Lloc: Sala d'actes
Dates: Dimecres (alterns), des de 21/10/2015.
Horari: 12.15h.

Les sessions aniran seguides d'un col•loqui. Totes s'emetran en versió original, amb subtítols.

És una activitat oberta a tothom (estudiants, professors i personal de la Facultat en general)

Entre les pel•lícules previstes inicialment es troben algunes recents de caràcter biogràfic com "The Imitation Game" (Morten Tyldium, 2014) i "A Beautiful Mind" (Ron Howard, 2001), clàssics indiscutibles de la ciència ficció com "2001, A Space Odyssey" (Stanley Kubrick, 1968) o "Blade Runner" (Ridley Scott, 1981), i sèries com "The Story of Maths" (BBC, 2012) i "Your Inner Fish" (BBC, 2014).

Oportunament s'informarà del contingut de cada sessió.

El cicle s'inaugurarà aquest proper dimecres, 21/10/2015 amb la pel•lícula "Blade Runner" (1981).

Es tracta d’un film mític del director Ridley Scott, que està basat en un relat de l'escriptor Philip K. Dick ("Do androids dream of electric sheep?", 1968), l'argument del qual gira entorn d'intel·ligències artificials i el desenvolupament empàtic de les mateixes, en un futur tecnificat i deshumanitzat.

Organitzadors: Josep Burillo Puig, Jaume Franch Bullich, Xavier Gràcia Sabaté, Narciso Román Roy.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------