Inici

Inici   Lloc i horarisVisita'nsRecursos didàcticsActivitatsCol·laboradors

La Facultat de Matemàtiques i Estadística de la Universitat Politècnica de Catalunya presenta l'exposició itinerant "Imaginary, una simfonia matemàtica", una adaptació de l'exposició Imaginary de l'Institut d'Investigació Matemàtica d'Oberwolfach (Alemanya) promoguda per la Real Sociedad Matemática Española en la celebració del seu centenari l'any 2011.

Aquesta exposició interactiva, que s'emmarca dins les activitats del 50è aniversari de la UPC, arriba renovada a l’FME amb la incorporació d’un àmbit específic amb segell UPC, que aplega temes tecnològics com la robòtica i la intel·ligència artificial (amb la col·laboració de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial - IRI (CSIC-UPC), el Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica - CREB (UPC) i el Barcelona Supercomputing Center- BSC, i els grups de recerca Intelligent Data Science and Artifical Intelligence Research Center - IDEAI (UPC) i Geometry, topology, algebra and applications - GEOMAP (UPC)), aspectes sobre música i matemàtiques, així com també un espai reservat per al Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA). Aquesta suma de temàtiques i d’aliances aporta un valor afegit a l'exposició, que pretén apropar el fascinant món de les matemàtiques a la ciutadania, així com també generar un espai per l'aprenentatge i l'experimentació matemàtica per a professorat i alumnat de secundària i batxillerat.

"IMAGINARY, una simfonia matemàtica" et convida a explorar la relació entre les matemàtiques i l’art. La melodia matemàtica s’expressa a través de múltiples veus: de l’art, de la música, de l’enginyeria, de la ciència, i de les humanitats.

L'exposició consta de les següents parts:

1. IMATGES IMAGINARY: Imatges de figures geomètriques i fenòmens matemàtics, resultat del diàleg entre geometria i àlgebra, amb els corresponents panells informatius.
  2. SURFER.TV interactiva per crear superfícies algebraiques un mateix amb ajuda del programa Surfer.
  3. ESCULTURES 3D. Vitrina amb escultures 3D de figures de l'exposició Imaginary.
  4. SOFTWARE IMAGINARY. Pantalla de TV per navegar i explorar les aplicacions interactives de jReality i del quiosc Cinderella
  5. ORNAMENTS. Pissarra digital del programa Morenaments de creació de mosaics.
  6. CIÈNCIES DE LA FICCIÓ: Àmbit específic FME-UPC. Presenta avenços científics en intel·ligència artificial i en robòtica que mostren com de propera és actualment la ciència de la ficció. També s'explica el naixement d'un nou instrument musical, fruit d'un projecte de recerca en enginyeria basat en la modelització matemàtica.
  7. ESPAI MMACA. S'exposen en primícia dos calidoscopis deltoidals, que permeten visualitzar políedres arquimedians i els seus duals.