XXIV Jornada d'ABEAM: Matemàtiques amb els sis sentits

Quan?

05/11/2022 de 10:00 a 17:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Aules FME

iCal

La part inaugural es farà a la Sala M1 de la Facultat de Biologia de la UB. Començarà a les 8h45 amb la participació del president d’ABEAM i altres parlaments d'inic. Posteriorment una xerrada/taller dinàmic d’en Charlie Girderganle de Nrich, i una taula rodona i petit homenatge a Mª Antonia Canals.

A les 11 h s'anirà a l'FME on es continuarà amb la Jornada. https://abeam.feemcat.org/web/ .

Per participar en la jornada cal omplir el formulari d’inscripció i així, tenir accés com a usuari a aquesta web i fer les futures reserves. El període d’inscripció serà del 15 d’octubre al 2 de novembre.

XXIV Jornada ABEAM: Matemàtiques amb els sis sentits.

L’Associació de Barcelona per l’Ensenyament i l’Aprenentatge de les Matemàtiques fa 25 anys i celebrarà la seva jornada anual amb 25 propostes que no us deixaran indiferents:

• Conferència inaugural “Enriqueciendo la enseñanza de las matemáticas ¿Qué podemos ofrecer a nuestros alumnos?” a càrrec de Charlie Gilderdale de Nrich, Cambridge University.
  • Homenatge Maria Antònia Canals. Una mirada polièdrica des del cor: Vicenç del Hoyo (Escola TON i GUIDA), Trini Riu, M. Josep Curero, Mercè Maeso, Dolors Estrada (CAÀREM) i Ester Bosch (GAMAR)

Taules amb materials del MMACA, Fotografia Matemàtica, eXplorium…

• Comunicacions
    • Reglets per a tantes coses… (Jordi Albacete)
    • 12 idees sense pietat… per fer les Mates accessibles a tothom… (Lluís Mora)
    • Les actuacions educatives d’èxit en l’ensenyament de les matemàtiques a l’educació de persones adultes (Javier Díez-Palomar)
    • GEOendrecem? (Mamen Gargallo)
    • Quantes fulles hi ha? (Marina Agudelo Riba)
    • Situacions d’aprenentatge i avaluació al nou batxillerat (Santi Vilches Latorre)
    • Desenvolupem la fluïdesa a través de diverses rutines (Laura Morera i Albert Vilalta)
  • Tallers
    • La pre-àlgebra… a què ens referim? Des de quan la podem començar a treballar? (Marc Caelles, Fernando Abárzuza i Frank Sabaté)
    • Triteringa un joc de connexions que et farà des….connectar (Susanna Morell Torrens)
    • Geometria esfèrica en una aula d’ESO (Alba Blasco Estrada)
    • Una barca amb sentit (Núria Serra Benedicto)
    • Situacions d’aprenentatge amb calculadora científica (M. Teresa Navarro Moncho)
    • Teoria de grafs a secundària i batxillerat (Patrick Diaz Garrido)
    • Tessel·lar l’espai amb rajoles planes – Rajoles i arrel quadrada de 2 (Ramon Tejedor i David Arso)
    • Comptem i operem. Descobrim el NUMICON (Anna Rodríguez i Elisenda Casanova)
    • Projecte multinivell “Donem vida al geoplà” (Lorena Ginesta, Marc Segalés, Mònica Domingo, Eulàlia Tramuns)
    • Contes que conten (Paula López Serentill)
    • Criptografia: (Matemàtiques + Societat)^3. Matemàtiques al servei de la privacitat (Marta García-Matos)
    • Situacions d’aprenentatge a l’aula amb fotografia i GeoGebra (Bernat Ancochea Millet i Santi Vilches Latorre)
    • Cordes, mirall, polinomis… Quin embolic! (Clàudia Casero Canyigueral)
    • Els reptes del Cercle (Tuti Comalat, Cyntia Riquelme, Carles Granell i Diego Montero)
    • Matemàgia! disseny de jocs i sistemes de numeració (Artur Antúnez Vitales)
    • Jugant amb mates (SET Grup de Jocs d’ABEAM, Luis Cros Lombarte)
    • II Copa Cangur d’ABEAM (Concurs organitzat per eXplorium i isotropic)
  • Data: Dissabte 5 de Novembre, de 9.00 a 19.00 h
  • Lloc: Edifici Margalef. UB, Facultat de Biologia. Avda Diagonal, 643. Barcelona.