Prova Cangur 2018 a l'FME

Quan?

15/03/2018 de 10:00 a 11:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

aules FME

La Prova Cangur a l'FME-UPC

Com cada any, l'FME acull la Prova Cangur de matemàtiques, una competició de nivell internacional impulsada per l'associació Le Kangourou sans frontières (KSF), de la qual la Societat Catalana de Matemàtiques n'és sòcia com a entitat nacional.

Diferents facultats i escoles de la UPC actuen com a seus dels Cangur. La prova començarà simultàniament a totes les seus d'arreu de Catalunya (els quasi 95.000 alumnes) a les 10 h en punt i acabarà a les 11.15 h.

Enguany, l'FME rep la visita de 260 alumnes de 7 centres de secundària, que són:

1. - Escolàpies Llúria-Barcleona
  2. - Ins Moisès Broggi
  3. - Ins Vila de Gràcia
  4. - IPSE
  5. - Ins Francisco de Goya
  6. - Ins Sant Just
  7. - La Miranda

Taller sobre estadística “Es compleixen els cànons de bellesa?”

Enguany l'FME organitza un taller d'estadística com a activitat complementària a la prova per aquells centres que vulguin completar l'estada a l'FME.

• Responsable: Lourdes Rodero, cap d’estudis d’Estadística de l’FME.
  • Nombre màxim de persones per activitat: 60 persones
  • Horari activitat:  de 12.30 a 14 h
  • Punt de trobada amb el grup: sala d’actes de l’FME
  • Lloc on es farà (espai, laboratori...): sala d’actes de l’FME
  • Informació i gestió: deganat.fme@upc.edu

Sobre la Prova Cangur

L'associació Le Kangourou sans frontières (KSF), de caràcter internacional, reuneix personalitats del món matemàtic de nombrosos països. Té com a objectiu difondre la cultura matemàtica per tots els mitjans al seu abast i, en particular, per l'organització d'un joc-concurs anual que es desenvoluparà el mateix dia en totes les nacions participants. L'objectiu d'aquesta iniciativa és estimular i motivar tants alumnes com sigui possible  ..//.. i contribueix a la popularitzacuió de les matemàtiques entre la mainada i els joves. Es recolza en una participació massiva en un esdeveniment científic i assegura una àmplia base popular a aquesta activitat. El concurs vol atreure el màxim nombre de participants sense cap objectiu de selecció nacional ni de comparació entre països.