Lliurament Premis Poincaré 2016

Quan?

20/05/2016 de 17:30 a 18:30 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Sala d'actes FME

iCal

Aquest divendres dia 20 de maig a les 17h30, a la sala d'actes de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC-BarcelonaTech es lliurarà el Premi Poincaré al millor treball de recerca de Batxillerat en matemàtiques i estadística, que enguany arriba a la seva 13ena edició. Anualment, l’FME promou aquest premi amb l’objectiu de fomentar l’interès dels estudiants de batxillerat per les matemàtiques i l’estadística i per incentivar la tasca educativa en aquestes àrees del coneixement. S’atorguen 3 premis (1r, 2n i 3r premi) i també es lliuren mencions. Els premis són un tauleta iPad per l'alumne/a guanyador/a i un llibre electrònic pel tutor/a.

En aquesta edició s’ha comptat amb la participació de 51 treballs, elaborats per un total de 55 alumnes procedents de 46 centres docents de 27 poblacions diferents d’arreu de Catalunya, des d’Alcanar fins La Seu d’Urgell passant per La Bisbal de l’Empordà.

El Premi Poincaré de l’FME destaca per l’altíssim nivell de tots els treballs presentats, fruit de la dedicació i l’esforç de l’alumant i també pel seus tutors, als quals també es vol reconèixer i valorar llur tasca docent que, any rere any, fan aflorar el talent matemàtic i estadístic de les aules d'arreu de Catalunya.

Planter de l’FME

Amb xifres a la mà, analitzant els 103 guanyadors de premis i mencions al llarg d’aquests 12 anys d’història del Premi, 21 d’ells (el 20%) han estudiat matemàtiques a l’FME, essent la convocatòria Poincaré 2014 la més fructífera, ja que dels 50 matriculats del Grau en Matemàtiques del curs 2014-2015, 5 d’ells havien guanyat els premis principals (1r premi, premi especial, 2n premi i dues mencions).

El naixement del Premi Poincaré

L'FME va convocar per primer cop el Premi Poincaré al curs 2003-2004, just l’any que es commemorava el 150è aniversari del naixement del matemàtic francès Jules Henri Poincaré. La primera edició va ser un gran èxit tant quantitativament com qualitativament, fet que va comportar que l’FME el convoqui, des d'aleshores, anualment.

Per a més informació:

Professor Jaume Soler, coordinador del Premi Poincaré i secretari del Jurat