XXIV Jornada d'ABEAM: Matemàtiques amb els sis sentits

La Jornada d’ABEAM és una trobada didàctica de professorat de matemàtiques de tots els nivells educatius que tindrà lloc dissabte 5 de novembre, els estudiants de matemàtiques amb vocació docent també hi sou convidats!

La Jornada d’ABEAM és una trobada didàctica de professorat de matemàtiques de tots els nivells educatius que celebra la seva vint-i-quatrena edició el dissabte 5 de novembre.

La part inaugural es farà a la Sala M1 de la Facultat de Biologia de la UB. Començarà a les 8h45 amb la participació del president d’ABEAM i altres parlaments d'inic. Posteriorment una xerrada/taller dinàmic d’en Charlie Girderganle de Nrich, i una taula rodona i petit homenatge a Mª Antonia Canals.

A les 11 h s'anirà a l'FME on es continuarà amb la Jornada. https://abeam.feemcat.org/web/ .

Per participar en la jornada cal omplir el formulari d’inscripció i així, tenir accés com a usuari a aquesta web i fer les futures reserves. El període d’inscripció serà del 15 d’octubre al 2 de novembre.

XXIV Jornada ABEAM: Matemàtiques amb els sis sentits.

L’Associació de Barcelona per l’Ensenyament i l’Aprenentatge de les Matemàtiques fa 25 anys i celebrarà la seva jornada anual amb 25 propostes que no us deixaran indiferents:

• Conferència inaugural “Enriqueciendo la enseñanza de las matemáticas ¿Qué podemos ofrecer a nuestros alumnos?” a càrrec de Charlie Gilderdale de Nrich, Cambridge University.
  • Homenatge Maria Antònia Canals. Una mirada polièdrica des del cor: Vicenç del Hoyo (Escola TON i GUIDA), Trini Riu, M. Josep Curero, Mercè Maeso, Dolors Estrada (CAÀREM) i Ester Bosch (GAMAR)

Taules amb materials del MMACA, Fotografia Matemàtica, eXplorium…

• Comunicacions
    • Reglets per a tantes coses… (Jordi Albacete)
    • 12 idees sense pietat… per fer les Mates accessibles a tothom… (Lluís Mora)
    • Les actuacions educatives d’èxit en l’ensenyament de les matemàtiques a l’educació de persones adultes (Javier Díez-Palomar)
    • GEOendrecem? (Mamen Gargallo)
    • Quantes fulles hi ha? (Marina Agudelo Riba)
    • Situacions d’aprenentatge i avaluació al nou batxillerat (Santi Vilches Latorre)
    • Desenvolupem la fluïdesa a través de diverses rutines (Laura Morera i Albert Vilalta)
  • Tallers
    • La pre-àlgebra… a què ens referim? Des de quan la podem començar a treballar? (Marc Caelles, Fernando Abárzuza i Frank Sabaté)
    • Triteringa un joc de connexions que et farà des….connectar (Susanna Morell Torrens)
    • Geometria esfèrica en una aula d’ESO (Alba Blasco Estrada)
    • Una barca amb sentit (Núria Serra Benedicto)
    • Situacions d’aprenentatge amb calculadora científica (M. Teresa Navarro Moncho)
    • Teoria de grafs a secundària i batxillerat (Patrick Diaz Garrido)
    • Tessel·lar l’espai amb rajoles planes – Rajoles i arrel quadrada de 2 (Ramon Tejedor i David Arso)
    • Comptem i operem. Descobrim el NUMICON (Anna Rodríguez i Elisenda Casanova)
    • Projecte multinivell “Donem vida al geoplà” (Lorena Ginesta, Marc Segalés, Mònica Domingo, Eulàlia Tramuns)
    • Contes que conten (Paula López Serentill)
    • Criptografia: (Matemàtiques + Societat)^3. Matemàtiques al servei de la privacitat (Marta García-Matos)
    • Situacions d’aprenentatge a l’aula amb fotografia i GeoGebra (Bernat Ancochea Millet i Santi Vilches Latorre)
    • Cordes, mirall, polinomis… Quin embolic! (Clàudia Casero Canyigueral)
    • Els reptes del Cercle (Tuti Comalat, Cyntia Riquelme, Carles Granell i Diego Montero)
    • Matemàgia! disseny de jocs i sistemes de numeració (Artur Antúnez Vitales)
    • Jugant amb mates (SET Grup de Jocs d’ABEAM, Luis Cros Lombarte)
    • II Copa Cangur d’ABEAM (Concurs organitzat per eXplorium i isotropic)
  • Data: Dissabte 5 de Novembre, de 9.00 a 19.00 h
  • Lloc: Edifici Margalef. UB, Facultat de Biologia. Avda Diagonal, 643. Barcelona.