Xavier Tort-Martorell, nou director del Departament d’Estadística i Investigació Operativa

26/10/2020

Va prendre possessió el passat 2 d’octubre, i agafa el relleu a Josep Ginebra, al capdavant del Departament des del setembre del 2012.

Xavier Tort-Martorell es va titular en Enginyeria Industrial, en l’especialitat en Organització Industrial, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), el 1977. Es va titular del Master of Science per la University of Wisconsin-Madison en estadística industrial el 1983 i va obtenir el títol de doctor Enginyer Industrial per la UPC el 1986.

Professor titular i investigador de la UPC, ha ocupat diversos càrrecs de gestió a la Universitat: sotsdirector de Relacions amb la Indústria de l’ETSEIB (1997-2002), director del Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la UPC (2006-2012) i delegat del rector per a la configuració i construcció del Campus Diagonal-Besòs (2007-2011).

Pel que fa a la docència, la seva activitat ha estat sempre lligada a l’estadística i a la qualitat i millora de processos, amb més de 35 anys d’experiència a l’ETSEIB, on ha impartit assignatures a cinc graus i dos màsters, i ha dirigit més de 80 projectes de fi de carrera i treballs de fi de màster. Des del 2003 també és professor de grau i màster a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) . El 2019 va ser premiat pel Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya per la seva trajectòria docent.

Expert en estadística industrial i en gestió i millora de la qualitat, Tort-Martorell és coordinador del grup de recerca Analysis of Complex Data for Business Decisions (ADBD). La seva activitat de recerca se centra en l’àmbit del disseny d’experiments, en que ha dirigit dues tesis doctorals, ha publicat 21 articles en revistes indexades JCR i dos capítols en enciclopèdies de referència en estadística i qualitat. També ha impartit nombroses ponències en congressos i ha escrit articles en revistes sectorials i de divulgació.

Des de l'FME volem donar l'enhorabona al professor Tort-Martorell pel seu nomenament i l'agraïment al professor Ginebra per aquests anys al capdament del Departament EIO durant aquests anys.

Més informació al web de la UPC