Tret de sortida a la Jornada Pearson FME 2017

Al llarg d'aquest mes de febrer, la Facultat i la Biblitoteca FME prepara accions per donar a conèixer i difondre la figura i obra de K. Pearson (matemàtic FME del curs 2016-2017), accions que culminaran el dia 8 de març amb la Jornada Pearson.

Curs Pearson FME 2016-2017

Amb l'objectiu de donar a conèixer i difondre la figura i obra del matemàtic i bioestadístic britànic Karl Pearson (1857-1936), la Facultat i la Biblitoteca FME està preparant tota una sèrie d'accions que s'aniran desenvolupant al llarg del mes de febrer i que culminaran amb la Jornada Pearson.

• Concurs Pearson, organitzat conjuntament pel professorat de l'assignatura Història de la matemàtica de l'FME i la Biblioteca FME, amb el suport del Vicedeganat - cap d'estudis d'Estadística. Cada dilluns es farà una pregunta a través del Facebook de la biblioteca FME (https://www.facebook.com/BibliotecaFME) relacionada amb la vida i obra d'aquest bioestadístic.
  • Espai Pearson al Notícies FME. En el butlletí setmanal de cada divendres hi haurà un espai amb referències a aquest bioestadístic britànic fundador de la revista Biometrika.
  • Recull bibliogràfic i documental matemàtic del curs.
  • Jornada Pearson FME: tindrà lloc el 8 de març de 2017 a les 9.45 h a la sala d'actes de l'FME. Avançament de programa:

Wenceslao González–Manteiga

Catedrático de Estadística e I.O. de la Universidad de Santiago de Compostela

'An updated review of Goodness–of–Fit tests for regression models with some recent results'

José Ramón Berrendero

Profesor Titular de Estadística e Investigación Operativa en el Departamento de Matemáticas de la Universidad Autónoma de Madrid

'Correlación lineal y correlación de distancias'

Lluís A. Belanche

Professor titular del Departament de Ciències de la Computació de la Universitat Politècnica de Catalunya

'Els mètodes kernel i perquè els hauríem d'estimar'

En el marc de la jornada es lliuraran els premis als guanyadors del Concurs Pearson,