A punt de solfa per desplegar el Programa UPC d’emergència energètica

El Programa té com a objectiu reduir el consum energètic de l’activitat universitària i l'FME també s'hi suma, com no podia ser d'una altra manera.

El nou Programa UPC d’emergència climàtica, presentat a proposta del Comitè d’Emergència Climàtica de la Universitat i aprovat per CdG del 27 d'octubre, es desplegarà aquest curs a tots els campus, escoles i facultats, a fi de reduir el consum energètic i poder fer front a l’increment dels preus de l’energia.

El Programa recull diverses mesures de contingència energètica, com ara la substitució progressiva de calderes de gas per calderes i sistemes amb millor eficiència, i accions per a la participació i la implicació de la comunitat universitària, tant de manera individual com col·lectiva, ja sigui des de la gestió, des de la docència o des de la recerca.

Altres mesures estan relacionades amb un ús més eficient d’infraestructures i equipaments TIC o vinculades a l’autoconsum d’energia renovables, seguint la línia iniciada el 2019. Des d’aquell any, la UPC ha invertit 700.000 euros en instal·lacions d’energia solar fotovoltaica per a l'autoconsum, que en conjunt sumen 600 kW de potència instal·lada als diferents campus (una de les quals instal·lada a l'FME). Per al 2023, està previst començar la instal·lació de 1.000 kW més.

L’objectiu final és assegurar la sostenibilitat econòmica i ambiental de la mateixa Universitat alhora que contribuir als objectius del Pla Campus UPC Sostenible 2030. Així mateix, també es vol posicionar la UPC com una institució de referència en l’àmbit de la recerca i la gestió sostenible.

Durant els pròxims dies es posarà en marxa una campanya per donar a conèixer amb més detall les accions del Programa, especialment aquelles adreçades a la comunitat universitària. I l'FME també s'hi suma, com no podia ser d'una altra manera, fent ressò de la campanya, conscienciant i implicant la comunitat FME.

Què més podem fer per reduir el consum energètic?

Més informació sobre la campanya aquí.