Tornen els "Bojos per les Matemàtiques" a l'FME

La conferència inaugural anirà a càrrec del professor Claudi Alsina amb el títol "Antoni Gaudí: boig per la Geometria" el dissabte 11 de gener a la sala d'actes de l'FME

Programa "Bojos per les Matemàtiques"

El curs de Matemàtiques del programa Bojos per la ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera és un curs desenvolupat conjuntament per la Federació d'Entitats per a l'Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya (FEEMCAT)  i la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM)  orientat a estudiants de 1r de batxillerat de la modalitat de ciències i/o tecnologia amb especial interès i talent per les matemàtiques. L’objectiu bàsic d’aquest curs és fomentar la vocació científica d’aquests joves i en especial el seu entusiasme per les matemàtiques. El curs compta amb el suport i la col·laboració de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la UB, el Departament de Matemàtiques de la UAB (link is external), la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC , la Universitat Pompeu Fabra  i el Centre de Recerca Matemàtica (CRM).

El curs s'impartirà durant 22 dissabtes del 11 de gener de 2020 al 21 de novembre de 2020 a les instal·lacions de les diferents universitats catalanes on s’imparteixen ensenyaments de graus relacionats amb les matemàtiques. Aquesta situació permet a l’alumnat conèixer, in situ i de forma personalitzada, els centres que imparteixen estudis directament relacionats amb la matèria.

Cada sessió consta de dues parts. Una primera dedicada a la presentació del tema (aprox. 1h) i la resta en format de taller, que també inclou un descans de 30 min. L’alumnat és el protagonista d’aquesta segona part perquè, de forma individual o col·laborativa, pensa, raona, crea, construeix i aplica matemàtiques amb el suport del professorat.