S'apropa la data de lliurament del 21è Premi Poincaré 2024: serà dimecres 22 de maig a la tarda

10/05/2024

S’han presentat 74 treballs elaborats per un total de 81 alumnes (46 nois i 34 noies) procedents de 40 centres docents de 29 poblacions diferents, no només d'arreu de Catalunya: enguany s'ha rebut treballs de la Vall d'Aran, Múrcia i Madrid.

Lliurament del 21è Premi Poincaré 2024 als millors treballs de recerca de Batxillerat en matemàtiques del curs 2023-2024

El pròxim dimecres 22 de maig a les 17 h, a la sala d'actes de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC-BarcelonaTech es lliurarà el Premi Poincaré al millor treball de recerca de Batxillerat en matemàtiques, que enguany arriba a la seva 21a edició. Anualment, l’FME promou aquest premi amb l’objectiu de fomentar l’interès dels estudiants de batxillerat per les matemàtiques i per incentivar la tasca educativa en aquestes àrees del coneixement.

Dades de participació en la 21 edició del Premi Poincaré 2024

Enguany es mantenen xifres molt similars de l’edició anterior: S’han presentat 74 treballs elaborats per un total de 81 alumnes (46 nois i 34 noies) procedents de 40 centres docents de 29 poblacions diferents d’arreu de Catalunya (no només de la demarcació de Barcelona, sinó de procedències com Raimat, Lleida, Balaguer, Banyoles, Figueres, Girona, Mont Roig del Camp, Móra d’Ebre... i fins i tot s’han rebut treballs de la Vall d’Aran, de Múrcia i de Madrid) fet que confirma l'arrelament del Premi al llarg i ample del territori.

El Premi Poincaré de l’FME destaca per l’altíssim nivell de tots els treballs presentats, que, any rere any, permet aflorar el talent matemàtic i estadístic de les aules d'arreu de Catalunya. De fet, un important nombre de participants en els Poincaré han esdevingut futurs estudiants de Matemàtiques a la Facultat, per la qual cosa considerem aquesta iniciativa com una de les accions de promoció més importants per atraure estudiants al grau en Matemàtiques de l’FME.

El Premi Poincaré compta amb la col·laboració de la Fundació CELLEX- Càtedra Mir Puig en la dotació dels premis (1r, 2n i 3r premi, de 800, 500 i 300 € per  l’alumne respectivament), i també amb la col·laboració de la revista TEMat per publicar una adaptació dels treballs guanyadors a aquesta publicació. TEMat és la revista d'articles divulgatius escrits per estudiants de matemàtiques d'arreu de l'Estat Espanyol, impulsada per l’associació ANEM, (Asociación Nacional de Estudiantes de Matemáticas).

I enguany, com a novetat, tindrem la col·laboració de CASIO i la seva campanya #científicasCASIO per donar visibilitat a dones referents en les matemàtiques.