Les matemàtiques Eva Miranda i Maria Bras-Amorós se sumen a la iniciativa #científicasCASIO

13/05/2024

Tot coincidint amb el Dia Internacional de la Dona Matemàtica, juntament amb Eva Miranda i Maria Bras-Amorós, també trobem Griselda Pascual i Pilar Bayer en aquest projecte divulgatiu que la Divisió Educativa de CASIO va iniciar fa 5 anys.

Què és #científicasCASIO?

El 2019, l'empresa Casio es va proposar reivindicar la feina i les investigacions de grans científiques de tots els temps il·lustrant les tapes de les calculadores amb retrats de matemàtiques, físiques, químiques, enginyeres o inventores.

La constel·lació de #científicasCASIO continua creixent i en aquesta ocasió ho fa amb quatre reconegudes matemàtiques catalanes, coincidint amb la celebració del 12 de Maig, Dia Internacional de la Dona en Matemàtiques. Aquestes científiques, els perfils de les quals ja es poden consultar a www.cientificascasio.com, han estat retratades en aquesta ocasió per les il·lustradores Miriam Rivera (Griselda Pascual), Laufer (Pilar Bayer), Lily Brick (Eva Miranda) y Carmen Segovia (Maria Bras- Amorós).

És un gran reconeixement per les quatre matemàtiques anterioment citades, i en especial, volem destacar les matemàtiques de la UPC - FME:

Eva Miranda Galcerán (Reus, 1973 és una matemàtica que treballa en el camp de la geometría simplètica, un vessant de la geometria que explica fenòmens de la física com les trajectòries de les partícules o els moviments dels planetes. És catedràtica a la Universitat Politècnica de Catalunya i compta amb nombrosos reconeixements en l’àmbit de la recerca, com el Premi François Deruyts de l’Acadèmia Real de Bèlgica o la Càtedra d’Excel·lència de la Fundació de Ciències Matemàtiques de París.

Maria Bras-Amorós (Barcelona, 1976) és doctora en Matemàtiques per la Universitat Politècnica de Catalunya. Actualment, treballa en la teoria de codis correctors d’errors i en els semigrups numèrics, un camp on es combina l’àlgebra amb la combinatòria. És investigadora i responsable de més de 60 publicacions en revistes i congressos. També és professora de Matemàtiques a la Universitat Rovira i Virgili. Els seus treballs i recerques l’han portat a fer repetides estades als Estats Units, Corea, el Brasil i França.

Amb aquest projecte es busca crear referents no només del passat sinó també del present per a nenes, nens i joves. Les noves científiques que incorporem se sumen a les 19 que mitjançant les calculadores il·lustrades ja han arribat a les mans de més de 80.000 estudiants i docents.

Gran iniciativa, enhorabona a totes quatre i a #científicasCASIO!