Resultats definitiu de les eleccions a degà de l'FME

La proclamació ja és oficial: l'actual degà Jaume Franch renova 4 anys més al capdavant de l'FME.

Resultat definitiu de les eleccions a degà o degana de la Facultat de Matemàtiques i Estadística.

El candidat Jaume Franch Bullich ha estat relegit el càrrec de degà per una nova legislatura.

En les eleccions que han tingut lloc, per urna electrònica, del 22 al 26 de febrer, Jaume Franch ha obtingut 112 vots a favor (77,23 % del vot ponderat) i 34 vots en blanc, d’un total de 112 vots emesos. La participació ponderada en aquests comicis, en què Franch ha estat l’únic candidat, ha estat del 43 %. Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (UB) i doctor en el mateix àmbit per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Jaume Franch revalida així el seu càrrec al capdavant de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).

Professor titular d’universitat des de 2002, Franch ha impartit docència a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i, des de 1998, a l’FME.

Des de 2011 al 2015, Jaume Franch va ser cap d’estudis de Matemàtiques de l’FME, càrrec que ja havia exercit anteriorment (2006-2009). També va ser secretari acadèmic de la Facultat que ara dirigeix (2010-2011), així com vicedegà de planificació (de febrer a setembre del 2009 i durant el període 2003-2006), i director del master’s degree in Advance Mathematics and Mathematical Engineering (MAMME) de 2012 a 2015.

Com a investigador, Franch forma part del grup de recerca Control Avançat de Sistemes d'Enginyeria (ACES). La seva activitat de recerca se centra en la teoria de control, utilitzant tècniques geomètriques i algebraiques. Ha desenvolupat aplicacions per a sistemes mecànics, especialment robòtics. Des de l’any 2000, col·labora, amb estades anuals, amb el Mechanical Systems Lab de la Universitat de Delaware (Estats Units) i, actualment, amb el Robotics and Rehabilitation Laboratory de la Universitat de Columbia (Estats Units).

A la web: https://fme.upc.edu/ca/la-facultat/govern-i-representacio/eleccions-a-lfme/Eleccions_dega-na-FME_2019