Remember Maryam Mirzakhani, exposició i activitats UPC

L'FME, el CFIS i el Dept. de Matemàtiques de la UPC volen homenatjar i donar a conèixer la figura i l'obra d'aquesta matemàtica amb una exposició i una sèrie d'accions que s'emmarquen dins la Setmana de la Dona de la UPC (del 10 al 14 de febrer) i del Dia Internacional de les Matemàtiques (14 de març).

REMEMBER MARYAM MIRZAKHANI, exposició i activitats UPC 2020

"It's not only the question, but the way you try to solve it"
(Maryam Mirzakhani, International Mathematical Union, agost 2014)

Maryam Mirzakhani (Teheran, 12 de maig de 1977-Stanford, Estats Units, 14 de juliol de 2017) fou una matemàtica iraniana que va viure i va fer recerca als Estats Units. El 2014 va guanyar la prestigiosa Medalla Fields, la primera dona i la primera persona iraniana a fer-ho. Va treballar en geometria de l'espai i, amb un estil original, va revolucionar la matemàtica moderna, relacionant geometria i dinàmica. El 2013 li van diagnosticar un càncer que li va provocar la mort el 14 de juliol de 2017 amb només 40 anys.

La Universitat Politècnica de Catalunya (Facultat de Matemàtiques i Estadística, el Departament de Matemàtiques i el Centre de Formació Interdisciplinària Superior) vol homenatjar i donar a conèixer la figura i l'obra d'aquesta matemàtica amb una exposició i una sèrie d'accions que s'emmarquen dins la Setmana de la Dona de la UPC (del 10 al 14 de febrer) i del Dia Internacional de les Matemàtiques (14 de març).

Amb la col·laboració de l'Oficina d'Igualtat de la UPC, l'ICE-UPC i la Societat Catalana de Matemàtiques.

Exposició REMEMBER MARYAM MIRZAKHANI #ExpoMirzakhaniUPC

Lloc: Vestíbul de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC

Dates: Del 10 de febrer al 20 d’abril 2020

La mostra, formada per 18 panells, ha estat cedida per la International Mathematical Union's (IMU) Committee for Women in Mathematics (CWM), comissariada per Thais Jordao, matemàtica i professora de la Universitat de Sao Paulo i dissenyada per Rafael Meireles.

Exposició itinerant, podeu demanar informació sobre condicions i calendari a deganat.fme@upc.edu

Flyer de l'exposició

Activitat inclosa dins la Setmana de la dona a la UPC, amb motiu de la celebració del Dia internacional de la dona i la nena en la ciència (11 febrer).

Acte d'inauguració de l'exposició REMEMBER MARIAM MIRZAKHANI: Una mirada col·lectiva

#ExpoMirzakhaniUPC

Lloc:Sala d’actes de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC

Data: Dimecres 12 febrer 2020

Hora: 12h30

L'acte consistirà en què professores del Departament de Matemàtiques i d'altres Departaments vinculats a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC faran una breu introducció a cadascun dels pósters de l'exposició, des de la seva perspectiva i experiència personal. L'acte d'inauguració comptarà amb la participació de la Vicerectora de responsabilitat social i igualtat de la UPC, Gemma Fargas.

Hi haurà un vernissage al final de l’actuació, al vestíbul de l'FME

Conferència sobre Maryam Mirzakhani a càrrec de la professora Joana Cirici (UB) #ConferènciaMirzakhaniUPC

Títol: Contribucions de Maryam Mirzakhani en dinàmica i geometria

La conferència, accessible a una audiència general, es traslladarà la rellevància i elegància d'algunes idees de Maryam Mirzakhani en l'estudi de les superfícies de Riemann i els seus espais de moduli, combinant conceptes de dinàmica i de geometria.

Lloc: Sala d’actes de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC

Data: dimecres 11 de març 2020

Hora: 12h30

Activitat emmarcada dins les accions del Dia Internacional de les Matemàtiques