Reedició del llibre "L'alfabet de l'estadística" i "Instística": dues accions divulgatives per apropar-nos a l'estadística

"Instística" és una nova acció impulsada des de la Societat Catalana d'Estadística adreçada als Instituts de tota Catalunya, per acostar l'estadística als estudiants d'ESO i Batxillerat.

Reedició del llibre "L'alfabet de l'estadística"

Amb motiu de l’Any Internacional de la Dona en Estadística (2021) es va editar ‘L’alfabet de l’estadística’ ens apropa la ciència de dades de manera clara i entenedora i en clau femenina, amb un plantejament visual atractiu, tot remarcant les aportacions de científiques destacades. I el 2023 s'ha tornat a editar, aspecte que avala l'interès que ha tingut la publicació.

A dins de cada lletra hi trobem un concepte fonamental de l’estadística i una nota biogràfica d’una científica que n’ha fomentat l’avenç. Adreçat a un públic ampli, aquest llibre mostra fins a quin punt l’estadística està present en les decisions que prenem cada dia, i com s’aplica en molts àmbits de la vida.

‘L’alfabet de l’estadística’ és obra d'un equip de sis docents i investigadors de la UPC i de la UB, encapçalats per la professora Guadalupe Gómez, bioestadística, doctora per la Columbia University de Nova York, catedràtica a la UPC i coordinadora del grup de recerca GRBIO. Més informació al web UPC.

Iniciativa #Institística per al curs 23-24 de la Societat Catalana d'Estadística

Institística és una iniciativa de la Societat Catalana d'Estadística (SoCE) per promoure l'ensenyament de l'estadística als joves de la nostra societat. A través d'aquesta iniciativa, professionals i estudiants d'estadística ofereixen xerrades a instituts de secundària per explicar en què consisteix les virtuts de l'estadística i com s'aplica en diferents àmbits.

🔗 Formulari d'inscripció (gratuït): https://t.co/cwvQb7OXUl