Premi Poincaré 2024: Veredicte, resultats i fotos de l'acte

24/05/2024

Va ser un acte molt lluït, on es va visibilitzar el jove talent matemàtic que hi ha a les aules dels centres docents d'arreu de Catalunya.

Resolució del Premi Poincaré 2024

Dimecres 22 de maig de  2024 es va resoldre la 21a edició del Premi Poincaré en l'acte de lliurament presencial (i també en línia) que va tenir lloc a la sala d'actes de l'FME i que va comptar amb una nombrosa assistència d'alumnes, tutors i familiars.

A part del premi i del diploma, els treballs que han rebut reconeixement poden optar a ser publicats a la revista TEMat, la publicació divulgativa de treballs d'estudiants de matemàtiques.

Enhorabona a tots i totes les participants en aquesta edició del Premi Poincaré i recordar que tothom rebrà el diploma participatiu per correu electrònic.

Treballs guanyadors de la 21a edició Premi Poincaré

Mencions (per ordre alfabètic de pseudònim)

• Menció 1 - Fourier: Aplicación de las bases de Gröbner para la resolución de Shidokus. Autora: Elvira Martínez Llorente. Tutor: David Martínez Sanz. Centre: IES Rosa Chacel de Colmenar Viejo (Madrid)
  • Menció 2 - Godel: Grafs per a microrobots. Autora: Elsa Hernández Domingo. Tutora: Clara Mateo. Centre: INS Manuel Blancafort de La Garriga (Vallès Oreintal).
  • Menció 3 - Monge: Introducció als fractals. Autora: Sara Besó Mañé. Tutor: Miguel Ángel García Victoria. Centre: INS Julio Antonio de Móra la Nova (Ribera d'Ebre).
  • Menció 4 - Pasteur: Navegació astronòmica: el GPS de Fèlix Cardona basta en la trigonometria esfèrica. Autora: Lídia Ramos Vergel. Tutora: Amparo Tudela Galbis Centre: IES Ramon Turró i Darder de Malgrat de Mar (Maresme).
  • Menció 5 - Poincaré_074: La Música i les Matemàtiques. Autora: Mariona Trullàs Serrra. Tutor: Enric Aguilar Farró. Centre: Mare de Déu del Carme de Terrassa (Vallès Occidental).
  • Menció 6 - Schwarz: Sèries serioses. Autor: Iker Muñoz i Cuellar. Tutor: Berenguer Sabadell i Noguera Centre: INS Santa Eugènia de Girona (Gironès).
  • Menció 7 - Shannon: Estudi de les ruletes i les estratègies en el joc. Autor: Pau Altesa Navarro. Tutora: Elisabet Civil Serra. Centre: INS Pau Vila de Sabadell (Vallès Occidental).
  • Menció 8 - Weierstrass: El nombre Pi, mètodes històrics per a la seva construcció. Autor: Guillem Vergara Jiménez. Tutor: David Virgili Correas. Centre: Escola Galí Bellesguard de Barcelona (Barcelonès).

Àlbum de fotos

Foto de guanyadors i guanyadores de la 21a edició Premi Poincaré, 2024 (falten els que estaven en línia).