"Premi Matemàtiques i Societat" de la Fundació Ferran Suñé i Balaguer a la física Clara Prats (UPC) i al matemàtic Àlex Arenas (URV)

Amb aquest reconeixement es premia reportatges o activitats sobre qualsevol aspecte de les matemàtiques produïts als Països Catalans.

"Premi Matemàtiques i Societat" de la Fundació Ferran Suñé i Balaguer (FFSB) a la física Clara Prats (UPC) i al matemàtic Àlex Arenas (URV)

Aquest Premi instituït l’any 2008 per la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer, es crea amb la finalitat d’estimular la presència de les matemàtiques en els mitjans de comunicació, per a reportatges o activitats sobre qualsevol aspecte de les matemàtiques produïts als Països Catalans.

En l'edició del 2021, els guanyadors han estat, exaequo:

Clara Prats Soler, investigadora del Grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos de la Universitat Politècnica de Catalunya, per contribuir a fer visibles les matemàtiques com a eina de resposta fonamental per al repte social que ha significat aquesta època de pandèmia. Els seus models i les tècniques estadístiques emprades han servit per a entendre millor el comportament de la COVID-19 i per a assessorar la Comissió Europea en relació amb l’anàlisi diària amb prediccions a curt termini de la pandèmia per tal de poder-hi fer front.

Àlex Arenas, investigador del grup ALEPHSYS de la Universitat Rovira i Virgili, per contribuir a fer visibles les matemàtiques com a eina de resposta fonamental per al repte social que ha significat aquesta època de pandèmia, així com per la seva capacitat d’adaptació de models matemàtics basats en la mobilitat de les poblacions i que estudien la propagació d’epidèmies com la COVID-19 (incloent-hi les dades epidemiològiques obtingudes fins al moment i preveient també la influència d’aquells individus asimptomàtics que poden provocar nous contagis).

Més informació sobre el "Premi Matemàtiques i Societat" al web de la FFSB.