Petició de suport per demanar l'obligatorietat de les matemàtiques a Batxillerat

Es tracta d'una recollida de signatures tipus change.org impulsada des del CEMat per demanar que la LOMLOE mantingui les matemátiques obligatòries al batxillerat.

"La igualtat d’oportunitats en educació necessita de les Matemàtiques"

Sota aquest títol, el CEMat (Comitè Español de Matemáticas) ha endegat una campanya tipus change.org per demanar que el nou projecte d'Educació del Govern Espanyol mantingui les matemàtiques com a assignatures obligatòries

Aquest seria el text que acompanya la petició:

"El nou projecte d’educació del Govern espanyol, anomenat LOMLOE, està ja preparat per entrar a debat al Parlament. Al text de la nova lectura es diu que "L'educació és el principal pilar per garantir un benestar individual i col·lectiu, la igualtat d'oportunitats, la ciutadania democràtica i la prosperitat econòmica".
Per què aquests objectius puguin ser assolibles és completament necessari que la LOMLOE mantingui l’obligatorietat de les Matemàtiques tant en la branca de Ciència i Tecnologia, com la de les Matemàtiques Aplicades de les Ciències Socials per a l’especialitat de Ciències Socials.

Les matemàtiques i l’estadística son eines fonamentals en el desenvolupament i l’ús de la ciència i la tecnologia. Les disciplines que ara es poden convertir en paradigmàtiques per a futurs desenvolupaments, com la Big Data o la Intel·ligència Artificial, tenen les matemàtiques com a base principal. Els futurs graduats necessitaran, tant en els seus estudis com en la seva vida professional, coneixements matemàtics i, fins i tot més important, l’administració competencial que aporten les matèries matemàtiques en el raonament abstracte, resolució de problemes i pensament crític (...)

La pandèmia de la Covid-19 està oferint contínuament exemples del paper fonamental que tenen les matemàtiques i l’estadística per fer models, fer prediccions i poder prendre les millors decisions. Habilitats bàsiques en anàlisis de dades, funcions i representacions gràfiques són imprescindibles per tothom per poder estar ben informats i per tenir esperit crític (...).
Garantir la igualtat d’oportunitats, la qualitat i l’equitat en l’educació, necessàriament passa per garantir una bona formació en matemàtiques"

Interessant també llegir l'article del matemàtic Fernando Blasco sobre aquest tema:

"Sin matemáticas España no podrá competir con el resto del mundo " Post a The Conversation de Profesor Titular de Universidad de Matemática Aplicada. Área de interés: educación, divulgación y comunicación científica., Universidad Politécnica de Madrid (UPM).