Or als Jocs Olímpics per a una doctora en Matemàtiques per la UPC!

Anna Kiesenhofer, doctora en Matemàtiques per la UPC sota la direcció de la professora Eva Miranda, guanya la medalla d'or de ciclisme en ruta a les Olimpíades de Tokio 2021.

Or als Jocs Olímpics per a una doctora en Matemàtiques per la UPC!

El 21 de desembre del 2016 Anna Kiesenhofer va defensar la seva tesi doctoral del Doctorat en Matemàtica Aplicada a la UPC, sota la direcció de la professora Eva Miranda, del Dept. de Matemàtiques de la UPC, obtenint el "Cum Laude". Abans de començar el doctorat l'Anna estava estudiant el master a la Universitat de Cambridge i el doble grau en matemàtiques i Física a la Universitat Tècnica de Viena. Va fer el seu essay en matemàtiques (equivalent al TFM) amb el professor Ivan Smith de la Univ de Cambridge. I cinc anys després, el 25 de juliol de 2021 Kiesenhofer guanya la medalla d'or de ciclisme.

El 2016, just l'any en què defensaria el seu doctorat a la UPC, va arribar a guanyar la Copa d'Espanya de ciclisme competint amb l'equip gironí Frigoríficos Costa Brava-Naturalium. Tanmateix, per diferents incidències, al 2017 va decidir allunyar-se d'aquest estil de vida i va tornar a casa per continuar investigant. Actualment està a la Universitat de Lausana on ara fa la investigació postdoctoral però no ha deixat mai de seguir entrenant.

Amb motiu de l'or de l'Anna Kiesenhofer, la professora Eva Miranda és entrevistada al programa esportiu Primer Toc de RAC1, on parla de matemàtiques, ciclisme, esport, role models i cientifiques:  https://t.co/Zj0cD9L58F ( a partir minut 20).

Des de l'FME enviem una càlida enhorabona a l'Anna, quina crack!

Més informació sobre aquesta notícia: