Nous recursos didàctics per jugar, aprendre i gaudir de les matemàtiques

Dues activitats "Escape Room" i un blog sobre matrius i determinants, noves entrades a l'apartat "recursos didàctics" al web.

En aquest període de confinament, aquestes activitats per jugar, aprendre i guadir de les Matemàtiques sempre són benvingudes.

Dos jocs "Escape Room" creats amb motiu del dia Internacional de la Dona en Matemàtiques" del 12 de maig 2020.

Hola, noies i nois. Sóc una nena, però a més sóc maga. Sóc la maga Omega. Avui és dia 12 de maig, Dia de la Dona Matemàtica. És l'any 2020. Hi ha una pandèmia mundial i no podem sortir de casa. Porto molt de temps sense veure a les meves amigues i amics de l'escola i els trobo molt a faltar. Així que he decidit emprar la meva màgia i viatjar a casa a través d'internet.

Així és com comença el joc d'escapament virtual "El rescat de la maga Omega" que, juntament amb "El passadís de l'oblit recordat", han estat organitzats per la Comissió Dones i Matemàtiques de la RSME per commemorar el Dia de la Dona matemàtica. En aquestes propostes, l'alumnat de Primària i Secundària pot gaudir de la màgia de les matemàtiques mentre visita a múltiples dones matemàtiques de diferents èpoques i llocs. Amb un rerefons de música màgica i fantàstica, noies i nois viatgen per un procés cronològic en què van resolent, repte després de repte, diferents activitats de matemàtiques. Els èxits de l'estudiantat a l'resoldre els reptes acompanyen els èxits de les dones ma- temàtiques. Una manera lúdica i recreativa en la qual aprendre matemàtiques i de les matemàtiques.

Blog sobre matrius i determinants

Creat per una graduat en Enginyeria en Tecnologies Industrials a la UPC i que actualment està estudiant el Doble Màster en Enginyeria Industrial i Enginyeria d'Organització, el blog "Matrices y Determinantes"aporta exercicis matemàtics resolts al detall per ajudar als estudiants pel què fa a tota la matèria de matrius i determinants, molt important per a l'àlgebra lineal.

Més informació sobre recursos didàctics al web FME