Nou èxit dels representants FME-CFIS-UPC a la International Mathematics Competition IMC 2018

13/09/2018

La XXV edició de l'Olímpíada Internacional de Matemàtiques per a estudiants universitaris (IMC) va tenir lloc del 22 al 28 de juliol a Bulgària i la representació UPC va quedar en molt bona posició.

Internacional Mathematics Competition 2018

En aquesta XXV edició hi van participar 351 estudiants representant a 76 universitats de més de 50 països.

L'equip espanyol estava format per 32 estudiants d'universitats d'arreu d'Espanya, i per part de la UPC hi van participar 7  estudiants: Raúl Alonso, Damià Torres, Gerard Orriols, Gonzalo Cao, Jordi Rodríguez, Rafah Hajjar i Víctor Martín. El professor acompanyant va ser José Luis Díaz de la UPC juntament amb Ander Lamaison, antic alumne FME-CFIS i que actualment és a la Berlin Mathematical School.

Un jurat internacional, format pels líders de les diferents delegacions, va ser l'encarrgat de seleccionar els problemes per les proves així com també fixar els barems per la seva correcció. La prova va constar de dos sessions, de cinc problemes per cada en dos dies consecutius.Veure proves i solucions.

L'equip espanyol va obtenir una gran classificació, aconseguint 8 medalles d'or (4 d'elles guanyades per estudiantat UPC), 9 medalles de plata (una de les quals és d'estudiant UPC) i 7 de bronze (2 dels quals UPC), per la qual cosa tots els representants UPC van obtenir medalles, un èxit molt meritori.  Informació completa sobre la classificació individual

Per Universitats, la UPC va quedar en una magnífica onzena posició, la primera de l'Estat per davant de centres importants com la de Gottingen, Bonn, Chicago...  Classificació per equips.

Enhorabona a tots, cada any deixeu el llistó més alt!