Nou èxit dels estudiants de l'FME-CFIS a l'Olimpíada Internacional de Matemàtiques celebrada a Bulgaria a principis d'agost

L’equip BarcelonaTech s’ha posicionat al sisè lloc i ha obtingut cinc medalles d’or, dues de plata i una de bronze.

Format per vuit estudiants de l'FME-CFIS de la UPC, l’equip BarcelonaTech ha quedat en sisè lloc a la 22a. edició de la International Mathematics Competiton for University Students (IMC), entre un total de 74 universitats participants de tot el món. En aquesta competició, que ha tingut lloc entre el 27 de juliol i el 2 d'agost a Bulgaria, l’equip de la UPC també ha obtingut cinc medalles d'or a títol individual (per part dels estudiants Ander Lamaison, Damià Torres, Marc Felipe, Óscar Rivero i Eric Milesi), dues de plata (per part de Gerard Orriols i Francesc Gispert) i una de bronze (de Raul Alonso).

Els estudiants estan cursant una doble titulació al CFIS: Ander Lamaison estudia Matemàtiques (FME) i Enginyeria de Sistemes Aeroespacials (EETAC); Oscar Rivero, Damià Torres, Marc Felipe i Raúl Alonso estudien Matemàtiques (FME) i Enginyeria Física (ETSETB); i Eric Milesi i Francesc Gispert, Matemàtiques (FME) i Enginyeria Informàtica (FIB).

L'equip ha estat coordinat i liderat pel professor José Luis Díaz Barrero, sotsdirector del CFIS i professor del departament de Matemàtica Aplicada III.

La prova de la IMC consta de deu problemes repartits en dos dies, que s’han desenvolupat durant cinc hores cadascun. Els resultats obtinguts pels estudiants són els millors que ha obtingut la UPC des de que participa en aquesta competició internacional.

Enhorabaona a tot l'equip i també al professor Díaz Barrero.