Neix una nova iniciativa per a la promoció d'estudis a l'FME, el projecte ReTornA: Hi voleu participar?

06/11/2023

El programa consisteix que els estudiantats FME tornen als centres on van estudiar per mostrar-los la seva experiència i apropar les matemàtiques i estadística a l'alumnat actual, amb perspectiva de gènere i amb mirada inclusiva.

Projecte ReTornA

TornA al centre on has cursat la primària/ESO/Batxillerat a "ReTornar" l’ajuda i guia que vas rebre aportant el teu granet de sorra: Són dos "ReTorns": un, cap al centre on vas estudiar, oferint gratuïtament una activitat (taller, xerrada...). L'altre, cap a l'FME on actualment estudies, fent-ne promoció i fent de nexe d'unió entre la Universitat i els centres de primària, secundària i batxillerat.

Objectius

• Apropar les matemàtiques i l'estadística als alumnes de les etapes d’educació primària, secundària i batxillerat.
  • Animar, especialment el públic femení, a cursar els estudis de matemàtiques i estadística o a començar a introduir-se en aquests mons de la mà de referents actuals de la diversitat de l'estudiantat.
  •  Implicar estudiants de la Facultat en la promoció dels estudis.
  •  Aportar dinàmiques i idees d’activitats al professorat motivat.

A qui està adreçat?

Als infants i joves que cursen les etapes d’educació primària, secundària i batxillerat, així com al professorat de matemàtiques que els acompanyin.

Qui hi participa?

Estudiants del grau de matemàtiques i estadística i exalumnes de l'FME, però el projecte està obert a tota persona de la casa que estigui interessada. Per a l'estudiantat actual es podrà reconèixer 1 ECTS.

I com funciona?

• Inscripció: Els estudiants FME interessats s’apunten a la iniciativa a través d’un formulari on faciliten la informació dels centres on volen assistir. https://forms.gle/wHYZruEh1fuKLSE69.
  • Contacte amb els centres: Tant la Facultat com l'estudiant FME fan arribar al centre la iniciativa. En cas que l'estudiant no disposi de temps per dur a terme el taller, podrà igualment contactar amb la seva escola i centre de secundària en nom de la Facultat i oferir un taller que duria a terme un altre representant.
  • Preparació de l’activitat: L'estudiant prepara el taller consultant una base d'idees i materials per inspirar-se de cara a la dinamització de l'activitat, o bé reutilitza algun taller de la col·lecció que oferirem.
  • Desenvolupament del taller: Cada alumne es dirigeix al seu centre per dur a terme l’activitat prèviament preparada.
  • Tancament: Un cop finalitzat el taller, es demanarà feedback tant a alumnes com a professors que hagin atès l'activitat.
Durant aquest primer quadrimestre es vol fer una primera crida a la participació d'estudiantat FME per fer una prova pilot abans d'acabar l'any 2023: per això, demanem tothom que vulgui prendre part d'aquesta iniciativa que empleni el formulari! https://forms.gle/wHYZruEh1fuKLSE69.
Equip impulsor: Marta Carreras (estudiant del GM- Becària promoció) i Vicedeganat de Promoció de l'FME, Sebastià Martín.

Trobareu tota la informació a l'apartat web específic: ReTornA