Neix la "Red Estratégica en Matemáticas" - REM per impulsar la investigació matemàtica

Aquesta nova xarxa reuneix cinc centres d'investigació del País Basc, Catalunya, Madrid i Andalusia, tres xarxes nacionals acadèmiques i d'indústria.

La Red Estratégica en Matemáticas (REM) és un projecte amb l'objectiu de promoure la investigació matemàtica a Espanya, que sorgeix de la col·laboració de l'Instituto de Matemáticas de la Universidad de Sevilla (IMUS), la Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMath), el Centre de Recerca Matemàtica (CRM), el Basque Center for Applied Mathematics (BCAM), el Instituto de Ciencias Matemáticas (ICMAT), la Red de Institutos Universitarios de Matemáticas (RedIUM), la Red Española Matemática-Industria (Math-in) i i els centres públics espanyols d'educació superior. Entre les seves futures publicacions, previstes per al proper any, es troben dos informes sobre l'abast de la recerca en matemàtiques a Espanya, com s'ha fet en altres països europeus. En ells, es pretén assenyalar l'important efecte de les matemàtiques en l'ocupació i el valor afegit, així com la seva contribució al PIB.

Està finançada pel Ministeri d'Economia i Empresa i compta amb un pressupost de 120 000 € per a dos anys, que destinarà principalment a quantificar l'impacte de la matemàtica en l'economia i en la contribució científica espanyola.
A més de potenciar la recerca en matemàtiques, la Xarxa es centrarà en les relacions de la disciplina amb la indústria i amb la societat en general.

Article Europa Press